معرفی Huawei P9

معرفی Huawei P9

هواوی به تازگی گوشی‌های پرچمدار خود با نام‌های پی ۹ و پی ۹ پلاس را معرفی کرده است. بزرگ‌ترین مشخصه‌ی این دو گوشی دوربین دوگانه‌ی آن‌ها است که با همکاری  لایکا بوده و ویژگی‌های منحصر بفرد دیگری نیز دارد. تا پیش از این شاید گوشی های دو دوربین دار نامشان به گوشمان خورده بوده(به عنوان مثال:iPhone7) ولی هواوی P9 اولین تلفن هوشمندی است که یکی از دو دوربین اصلی آن سیاه و سفید است که ویژگی بارز آن به حساب می آید در مقابل رقبای خود.برای اطلاع از این ویژگی‌ها، قیمت، مشخصات و نتایج بنچمارک این دو گوشی در ادامه با دیجی شو همراه باشید.

huawei-p9-launch-london-5

 

طراحی

هواوی P9 طراحی مشابه P8 دارد اما تغییرات جزئی که داشته توانسته آن را به تکامل برساند چرا که استفاده از محافظ شیشه ۲٫۵D و لبه های منحنی شکل جلوی دستگاه و همچنین دو حسگر دوربیین در پشت گوشی سبب متمایز ساختن P9 شده.   اگر به خوش دست بودن یک گوشی اهمیت می دهید , با وجود نمایشگر ۵,۲ اینچی و بدنه ی فلزی P9 سبک است و به خوبی در دستتان جا می گیرد. P9 وزنی برابر ۱۴۴ گرم دارد که در مقایسه با سایر گوشی های هوشمند وزن کمی دارد. ضخامت این گوشی برابر ۷ میلی متراست و از این لحاظ از ۳ گوشی گلکسی S7, ال جی G5 و آیفون ۶S باریک تر است.

 

P9 هم مانند سایر رقبای خود مجهز به سنسور اثر انگشت در پشت گوشی است که با دقت بالا و کوچکترین مشکلی عمل می کند.

huawei_p9_plus_handson_0011

دوربین

 

لایکا یکی از مشهور ترین برندها در صنعت عکاسی بوده که به تازگی با هواوی همکاری نموده است , اما همکاری این دو تا چه حد بوده است. لایکا هیچ سخت افزاری رو برای P9 طراحی نکرده است بلکه در فرایند طراحی , تولید و استاندارد سازی آن نظارت داشته و آن را تأیید نموده است, همچنین کمک کرده تا هماهنگی خوبی بین نرم افزار و سخت افزار دوربین برقرار کند. P9 مجهز به دو حسگر ۱۲ مگاپیکسلی که نسبت کانونی لنزشان f.2.2 است. تفاوت اصلی بین این دو دوربین این است که یکی از آن رنگی و دیگری تک رنگ(سیاه سفید) است. اگر از طرفداران عکاسی سیاه سفید هستید هواوی P9 انتخاب مناسبی است چراکه تصاویری که با سنسور تک رنگ آن گرفته میشود بسیار با کیفیت است. P9 قادر است با ترکیب دو دوربین تصاویری با کیفیت و کنتراست بالا بگیرد که کمک می کند عمق تصویر را تغییر دهید مانند کاری که دوربین های  DSLR می کند . همچنین با حالت  فریم در ثانیه به صورت Full HD فیلم برداری می کند.huawei_p9_handson_0018

huawei-p9-dual-rear-cameras-by-leica-explained-502651-3

huawei-p9-dual-rear-cameras-by-leica-explained-502651-5

 

 

تصاویر گرفته شده

توسط P9

 

 

 

 

 

همچنین دوربین سلفی یا جلویی آن کیفیت ۸ مگاپیکسلی دارد , که کیفیت و ویدئوهای ثبت شده با این دوربین رضایت بخش بوده.

 

سخت افزاز و نرم افزار

هواوی P9 حاوی قلب تپنده ۸ هسته ای است که این پردازشگر بر روی ۲مدل که یکی شامل ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و مدل دیگر ۴ گیگابایت رم  و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی  تعبیه شده است. تقریباً تمامی نرم افزار ها و بازی های اندرویدی را پوشش میدهد که نوید از یک سخت افزار قدرتمند را می دهد.

باتری P9 مجهز به یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی شده است که حدود یک روز شارژ با کاربری و استفاده عادی را تأمین نماید و همچنین از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند تا با اتصال ۳۰ دقیقه به شارژر ۵۰ درصد باتری شارژ شود.

screenshot

در بخش نرم افزاری هواوی  P9  با اندروید ۶ مارشملو پشتیبانی می شود که از معدود گوشی های هوشمند بازار هست که دارای این نوع سیستم عامل گوگل هستند. هواوی مانند سری های قبلی از رابط کاربری UI Emotion استفاده کرده است. باید اعتراف کنیم که در بخش رابط  کاربری چنگی به دل نمی زند اما  عجیت نیست که عده ای نقطه قوت نرم افزار های هواوی رو در بخش رابط کاربری می دانند اگر چنانچه شما از این دسته افرادید که هیچ, اما نه می توانید  خیلی راحت نسبت به نصب یک لانچر محبوب مانند Google New launcher یا Noma Launcher اقدام کنید.

 

صفحه نمایش

معمولاً صفحه نمایش گوشی های هواوی دارای کیفیت خوبی هستد و به راحتی نمی توان از آن ایراد گرفت. P9 دارای صفحه نمایش ۵٫۲ ایتچی IPS است با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل  که باعث می شود وضوح تصویر در آن خوب شود . با توجه به استفاده از فناوری  IPS  زاویه دید نمایشگر گسترده و کنتراست آن بالاست.

huawei-p9-launch-london-11

 

نکات مثبت و منفی:

نکات مثبت

دوربین با کیفیت و ثبت تصاویر با عملکرد بالا

طراحی زیبا و کیفیت ساخت عالی

حاشیه کم اطراف صفحه نمایش

نکات منفی

رابط کاربری شلوغ EMUI

 

 

جمع بندی

هواوی P9 گوشی زیبا و جمع و جوری است که کیفیت ساخت عالی و طراحی ظریف است. مهم ترین ویژگی آن دوربین دوگانه است که امکانات زیادی داشته و عملکرد آن فوق العادست و مهم ترین نقطه ضعف آن رابط کاریری استفاده شده در آن می باشد البته این موضوع تا حدی سلیقه ای می باشد. اگر یک گوشی هوشمند ظریف امروزی می خواهید که دوربینش خوب باشد , هواوی P9 یکی از مدعیان است.

 

 

 

 

 در ادامه شما رو به تماشای دو ویدیو از معرفی این محصول دعوت می کنیم:

 

 

نظر خود را بنویسید

avatar