ترفندهای عکاسی با آیفون

ترفندهای عکاسی با آیفون

زیاد از زمان دوربین های آنالوگ نمیگذره، دوران کودکی ما برای عکاسی  باید فیلم های ۳۶ تایی میگرفتیم داخل دوربین قرار میدادیم و فقط مجاز به گرفتن ۳۶ عکس بودیم. بعد از عکاسی هم باید برای چاپ کلی هزینه می کردیم و زمان میگذاشتیم تا عکس ها چاپ شوند و در آخر عکس ها را داخل آلبوم می گذاشتیم تا به دیگر خاطرات بپیوندند. اما با پیشرفت تکنولوژی هرچقد که دوست دارین میتوانید عکس داشته باشید، از تمام لحظه های شیرین گرفته تا عکاسی از مناظر و … . دوربین های موبایل یکی از کاربردی ترین دوربین ها برای عکاسی هستند چرا که همه جا همراه شما هستند و زحمت عکاسی را برای شما کم کرده اند. در میان گوشی ها آیفون یکی از بهترین دوربین ها را دارد اما شاید از امکانات بی نظیر آن بی خبر باشید. با دیجی شو همراه باشید تا ۱۰ ترفند برای عکاسی بهتر با آیفون را بررسی کنیم.

 

۱- کادر بندی

شاید چشم ما انقدر دقیق نباشه زمان عکاسی کادر بندی دقیق و مناسبی داشته باشیم. با امکان Grid در آیفونتان میتوانید صفحه نمایش گوشی برای عکاسی را کادر خط کشی کنید تا عکاس های حرفه تری را ثبت کنید. برای فعال کردن این قابلیت به قسمت setting بروید، گزینه photos and camera را انتخاب کنید و در نهایت grid را فعال کنید.

 

۲- هدفون و دکمه ولوم به عنوان شاتر

دکمه های کناری آیفون که که وظیفه کنترل صدا را دارند در موقع عکاسی تبدیل به دکمه شاتر می شوند یعنی با کم و زیاد کردن صدا می توانید به راحتی عکس یا فیلم بگیرید. همچنین اگر از هدفون موقع عکاسی استفاده کنید می توانید از دکمه های ولوم هدفونتان نیز به عنوان شاتر استفاده کنید.

 

۳- تغییر نور 

برای کم یا زیاد کردن روشنایی در زمان عکاسی کافیه بر روی صفحه نمایش ضربه بزنید تا فوکوس شود و انگشتتان را بالا یا پایین بکشید. علاوه بر این می توانید با نگه داشتن انگشت روی سوژه مورد نظر فوکوس و میزان روشنایی که از پیش تنظیم کرده بودید را قفل کنید.

 

۴- عکاسی سریع

عکاسی از سوژه هایی که در حال حرکت هستند کار ساده ای نیست برای این کار می توانید دکمه شاتر را نگه دارید تا آیفون عکس های پی در پی بگیرد. با استفاده از این ویژگی می توانید ۱۰ عکس در هر ثانیه بگیرید و بهترین آن را انتخاب کنید. تمامی این عکس ها در گالری شما ذخیر می شود و حتی آیفون قادر است بهترین عکس را انتخاب کند.

 

۵- HDR

برای زیبایی بیشتر عکس هایتان می توانید گزینه HDR در بالای صفحه نمایش را فعال کنید. در این حالت آیفون ۳ عکس پیاپی می اندازد و آنها را با هم ادغام میکند و یک عکس با بهترین نور ممکن را به شما می دهد.

 

۶- عکاسی در محیط تاریک

اگر در هنگام عکاسی در محیط تاریک از یک شی به جای استفاده از فلاش دوربین گوشی دوستتان را قرض بگیرید میتوانید با استفاده از فلاش گوشی دوستتان نور را در هر زاویه ای بر روی شی بیندازید و بهترین حالت ممکن را برای عکاسی انتخاب کنید.

 

برای درک بهتر توضیحات پیشنهاد می کنم فیلم زیر را مشاهده کنید.

 


نظر خود را بنویسید

avatar