سرفیس پرو ۵, جدیدترین تبلت مایکروسافت

سرفیس پرو ۵, جدیدترین تبلت مایکروسافت

تبلت سرفیس (Surface) مایکروسافت محصولی است که خیلی از طرافداران  این سری از تبلت ها و به‌خصوص تبلت‌های ویندوزی سرفیس پرو در انتظار آن هستند, و حتماً برای تاریخ انتشار و خرید آن لحظه شماری می کنند.

طبق گزارش های رسید در لحظاتی پیش به این تاریخ نزدیک شده ایم, مایکروسافت برای عرضه سرفیس پرو ۵ در انتظار کمپانی اینتل و قدم بعدی آنها در زمینه‌ی ساخت پردازنده‌ی جدید خود است.حتماً می‌دانید که اینتل به‌تازگی نسل جدیدی از پردازنده‌های خود به نام Kaby Lake را معرفی کرده است که کمپانی آمریکایی مایکروسافت نیز به همین علت، قصد دارد زمان عرضه‌ی تبلت خود را با زمان‌بندی تولید این پردازنده توسط اینتل تنظیم کند.

از این رو انتظار می‌رود که اینتل طی یکی دو ماه آینده، تولید گسترده و عرضه‌ی پردازنده‌ی کابی لیک را آغاز کند و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که مایکرسافت طی کنفرانسی در اواسط ماه شهریور (اوایل ماه سپتامبر) از سرفیس پرو ۵ مجهز به این چیپست رونمایی کند. خوب است بدانید که پردازنده‌ی کابی لیک اینتل به دلیل ساخته شدن بر مبنای طراحی پروسه‌ی ۱۴ نانومتری این کمپانی دارای شباهت زیادی به نسل قدیمی آن یعنی اسکای لیک (Skylake) است، هرچند که قدرت و توانایی به‌مراتب بالاتری از آن مدل قبلی دارد و به‌ راحتی می‌تواند نیازهای متفاوت کاربران نسل جدید تبلت‌های سرفیس پرو را برطرف کند.

Microsoft-Surface-Pro-4-0-copy-620x356

مشخصات سخت افزاری سرفیس پرو۵

همان طور که اشاره شد به غیر از مشخص شدن پردازنده‌ی این تبلت، طبق گزارش‌ها و شایعات متعددی که طی هفته‌های اخیر منتشر شده است دیگر مشخصات سخت افزاری نسل جدید سرفیس پرو نیز تا حدودی مشخص شده است ، پیش‌بینی می‌شود که سرفیس پرو ۵ از یک نمایشگر اولترا اچ دی با رزولوشن ۴Kدر بهر ۲,۷۳۶  ۱,۸۲۴ ه ببرد، دارای یک باتری با ظرفیت به‌مراتب بالاتری باشد، به نسل جدید قلم‌های سرفیس (Surface Pen) مجهز شود و دارای پورت یو اس بی از نوع سی باشد.

قیمت این تبلت هم احتمالا در رنجی مشابه محدوده‌ی قیمت سرفیس پرو ۴ باشد و از ۷۹۹ دلار شروع شده و تا ۱۷۹۹ دلار پیش بینی  می شود.

از آن جایی که تبلت‌های مایکروسافت قابلیت دوگانه دارد و کاربران می‌توانند با اتصال صفحه‌کلید سخت‌افزاری به آن، از این محصول در قالب یک لپتاپ استفاده کنند, همین امر باعث می شود بازار تبلت‌های پرچم‌داری که از لوازم جانبی نظیر کیبورد سخت افزاری برخوردار هستند، هنوز هم علاقه‌مندان زیادی به همراه داشته باشد.شرکت مایکروسافت به تازگی حق امتیازی را با نام “Surface Pen” به ثبت رسانده است که پیش‌بینی می‌شود در نسل بعدی تبلت‌های این شرکت یعنی سرفیس پرو ۵ مورد استفاده قرار بگیرد.

sp5-surface-pen-credit-patently-mobile-650-80

 

اطلاعات مربوط به این حق امتیاز نشان می‌دهد که مایکروسافت قصد دارد در بخش باتری و محل اتصال قلم هوشمند خود تغییرات اساسی ایجاد کند. قلم هوشمند Surface Pen تاکنون پیش از این بر باتری‌های AAAA فعالیت می‌کرد که وزن سبک داشت و با هر بار شارژ حتی می‌توانست تا یک سال انرژی را در خود نگه دارد. ولی شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته است برای قلم هوشمند خود باتری قابل شارژ در اختیار بگیرد.

و در آخر پیش بینی می شود مایکروسافت تغییرات گسترده ای در زمینه رایانه های لوحی نسبت به دیگر رقبای خود برساند چرا که ادعا می کند هنگام ورود به بازار بهترین و قوی‌ترین رایانه لوحی جهان خواهد بود.

ویودوی معرفی این محصول:

 

منبع: Techradar, Phonearena


 

نظر خود را بنویسید

avatar