چگونه در تلگرام هک نشویم…

چگونه در تلگرام هک نشویم…

این روزها فضای تلگرام در ایران بسیار داغ است و از آن داغ تر بحث تبلیغات هک تلگرام می باشد که خیلی از کاربران را نگران کرده. تلگرام آنقدری در ایران درحال استفاده است که طبق آمار، نزدیک به ۱۵% پهنای باند کشور را استفاده تلگرام اشغال کرده است.

در ابتدای این مقاله خیالتان را راحت کنم، هک تلگرام غیر ممکن است و این کمپانی جایزه ۳۰۰ هزار دلاری برای کسی که تلگرام را هک کند در نظر گرفته است. اما بحثی که شاید برای برخی از کاربران نگران کننده باشد، نفوذ در تلگرام می باشد که به نوعی به نام هک کردن جا افتاده است. در عین حال همین نفوذ در تلگرام هم اگر مسائل امنیتی را رعایت کنید و هوشیار باشید غیر ممکن است. روشی که این روز ها سایت های مختلف به عنوان هک (که درستش همان نفوذ است) به کار میگیرند تنها با دریافت کد تاییدیه که توسط قربانی دریافت می شود امکان پذیر است. حال این دریافت کد به طُرُق مختلف فریب دادن و مهندسی اجتماعی انجام می شود(مثلا “دیدن مستقیم کد از ناتیفیکیشن بار گوشی” یا “ربات های جاسوسی” یا ” بد افزارهایی که روی گوشی قربانی قبلا با فریب دادن او نصب شده است” یا …).

در این مقاله قصد داریم تا روشی را معرفی کنیم تا خیالتان را از عدم نفوذ دیگران در تلگرامتان راحت کنیم، با دیجی شو همراه باشید.

برای این کار لازم است تایید دو مرحله ای روی تلگرام شما فعال شود. خوب ابتدا تلگرام را اجرا کنید و به بخش Setting و سپس Privacy and Security بروید و طبق آموزش در عکس زیر عمل کنید.

 

telegram-hack

 

همچنین اگر کسی تا کنون در تلگرام شما نفوذ کرده باشد می توانید با آموزش زیر با خبر شوید و او را از تلگرام خود خارج کنید.

ابتدا به Setting سپس به Privace and Security بروید و Sessions را باز کنید. در لیست Active Sessions دستگاهایی که تلگرام شما رویشان نصب هستند نشان داده می شوند. هر کدام که تحت مظر شما نیست را Close کنید.


نظر خود را بنویسید

avatar