لطفا برنامه های آیفون را نبندید

لطفا برنامه های آیفون را نبندید

در ويندوز و اندرويد هرچه تعداد برنامه بيشتري در حال اجرا باشد منابع بيشتري از سيستم بكار گرفته مي شود. ولي اين قضيه در iOS متفاوت است. يك كاربر iOS نياز ندارد براي استفاده بهينه از سيستم، برنامه ها را در فضاي App Switcher ببندد.

طراحي سیستم عامل iOS به نحويست كه در صورت بدون استفاده ماندن يك برنامه در بكگراند، آن اپليكيشن فريز مي شود و در نتيجه رم را اشغال نمي كند. كسانيكه عادت دارند اپليكيشن هاي خود را ببندند در واقع با اين كار نه تنها كمكي به سيستم نمي كنند بلكه از دو جهت باعث ضرر به دستگاه مي شوند:

١. هربار باز كردن يك اپليكيشن از نو، نيازمند لود شدن كل سيستم فايل هاي آن است كه موجب فشار به دستگاه مي شود.

٢. لود كردن كل يك اپليكيشن نيازمند استفاده به مراتب بالاتر از منبع انرژيست كه در نتيجه عمر باتري را كاهش مي دهد.

بنابراين در نظر داشته باشيد كه در تفكر اپلي، شما كاربر سيستم عامل ios هستيد نه خدمتكار آن. در سيستم عامل iOS اگر ده ها و حتي صدها اپليكيشن باز در آن وجود داشته باشد بيشتر از ١٠-١٥ درصد رم را هم اشغال نمي كند. مي توانيد اين قضيه را با كمك اپليكيشن هاي مديريت رم و سي پي يو امتحان كنيد. درست به همين خاطر است كه آيفون ها با كمترين ميزان از رم بهترين و روانترين عملكردها را دارند.

آقاي Sébastien Page مقاله اي در وبسايت معتبر iDownloadBlog پيرامون اين موضوع نوشته است كه با يك خاطره آغاز ميشود: “داخل كافي شاپ نشسته ام كه مردي را در حال بستن برنامه ها از طريق بالا كشيدن آنها در AppSwitcher ميبينم. من ميدانم انگيزه او از اين كار چيست ولي نميتوانم نادرستي این کار را به وي تفهيم كنم. من براي سال ها اين كار را كرده ام و شكست خورده ام. به تنها كساني كه توانسته ام خوب توضيح دهم خانواده و دوستان نزديكم بودند”. وي سپس خواننده را در صورتي كه جزو افراديست كه اين كار را مي كنند به خواندن ادامه مطلب دعوت ميكند.

۱. تا وقتي كه يك اپليكيشن رفتار عادي دارد نبايد آن را به زور ببنديد.
۲. برخلاف تصور عموم، بستن اپليكيشن ها مصرف باتري را افزايش ميدهد.
۳. اپل براي برنامه نويسان زيرساخت مناسب را جهت ران شدن اپليكيشن ها در پس زمينه فراهم كرده است.
۴. كاربران بايد به سيستم در مديريت كارآمد اپليكيشن ها در بكگراند اعتماد كنند.

نظر خود را بنویسید

avatar