همه چیز در مورد بلوتوث ۵

همه چیز در مورد بلوتوث ۵

گروهی که بر روی توسعه  بلوتوث کار می کنند اعلام کردند که بلوتوث ۵ ، هفته آینده رونمایی می شود و به زودی بر روی گوشی ها، لپ تاپ ها و داخل ماشین های شما قرار خواهد گرفت. ما باید تا رونمایی و اجرای این تکنولوژی منتظر بمانیم تا ویژگی های کامل و بررسی تخصصی را انجام دهیم اما هم اکنون جزئیاتی در مورد این فناوری انتقال منتشر شده است. با دیجی شو همراه باشید.

۱- بلوتوث ۵ سریعتر از همیشه

خوب تعجبی نیست، توسعه دهندگان گفته اند که بلوتوث ۵ چهار برابر  پر سرعت تر از بلوتوث ۴٫۲ خواهد بود. این به معنی حداکثر سرعت انتقال ۲ مگابایت بر ثانیه است !!! شاید زیاد برای شما این سرعت جذاب نباشد اما به خودیه خود پیشرفت بزرگی در فناوری بلوتوث به حساب می آید.

۲- پشتیبانی از فاصله بیشتر

تغییر اصلی دیگر بهبود رنج کاری بلوتوث است که شما قادر خواهید بود تا ۲۰۰ متر دورتر از این تکنولوژی استفاده کنید. به این ترتیب شما امکان گوش دادن به موزیک مورد علاقه تان بر روی اسپیکر بلوتوث تا ۲۰۰ متر دورتر از گوشیتان را خواهید داشت. البته فراموش نکنیم متراژ دقیقتر به دیوایس شما نیز بستگی دارد.

۳- آگاهی بیشتر از مکان ها

این تکنولوژی از قبل نیز وجود داشته اما در سری بعدی بلوتوث شاهد پیشرفت بیشتر در این زمینه خواهیم بود.برای مثال  با این تکنولوژی شما قادر خواهید بود تا مسیر رفتن به مراکز خرید را پیدا کنید.

۴- آماده شده برای اینترنت اشیا

در چند سال اخیر اینترنت اشیا پیشرفت خوبی داشته اند، بلوتوث ۵ هم خودش را برای این تکنولوژی آماده کرده و در همین جهت بهبودهایی را داشته است.

۵- شما نیاز به دیوایس جدید خواهید داشت

برخلاف برخی دیگر از بروزرسانی های بلوتوث اینبار شما نیاز به ارتقا دستگاه خود برای این تکنولوژی خواهید داشت.


 

نظر خود را بنویسید

avatar