۱۰ ویژگی قابل انتظار از iOS 10

۱۰ ویژگی قابل انتظار از iOS 10

با فرا رسیدن به  فصل تابستان و نزدیک شدن به  کنفرانس توسعه دهندگان اپل یا WWDC شایعاتی در مورد این کنفراس همواره چند هفته قبل از این مراسم به گوش می رسد. از آنجایی که اکثر شایعاتی که در مورد شرکت اپل زده می شود بیشتر بر پایه حدس و گمان هستند و سخت تر میشه که به واقعیت نزدیک باشند.در ادامه ده ویژگی که هنوز برای ما در حد یک “حدس” است را با هم مرور می‌کنیم, مواردی که به نظر می رسد بیشتر به واقعیت نزدیک هستند.

۱- مخفی سازی برنامه‌ها

Hidable-apps

شواهدی زیادی وجود دارد که اپل در پی آن است که امکانی در iOS10 پدید آورد که برنامه‌های پیش‌فرض آی او اس (که کم هم نیستند!) اجازه دهد توسط کاربر مخفی شوند. این شایعه از جایی پدید آمد که در کد نویسی ‌ها و مشخصات برخی برنامه‌ها در اپ استور عبارت “Is First Party Hide able App” پدید آمده است. البته این اقدام از اپل که همواره طرفدار پروپاقرص سادگی است زیاد بعید نیست و ما می‌توانیم بالاخره صفحه‌ی خانگی مرتب‌تری به نسبت نسخه‌های قبلی داشته باشیم . به عنوان مثال برنامه های پیش فرضی مانند: iTunes store, News, ibooks6

۲- حالتِ  رابط کاربری

Dark-UI-mode

همیشه قبل از برگزاری کنفرانس اپل این شایعه مبنی بر حالت تاریک (تم) وجود داشته , اما “این نسخه” هنوز نیامده است! حال نکته ای که باعث شده ما احتمال بدیم که این امکان در این نسخه وجود دارد گفته های خود اپل است; نامه‌ی دعوتی که اپل ارسال کرده از رنگ‌های آبی تیره و خاکستری استفاده شده که می‌تواند نوید از این ویژگی جدید باشد.

۳- ۳D Touch در همه‌ی حالات

۳D-Touch-everywhere

۳D Touch بدون شک یکی از نوآوری‌های اپل در سال گذشته بود. اما اپل این ویژگی را تا حدودی محدود کرد که در این کنفرانس بتواند آن را کامل و بهینه تر کند. این ویژگی در نسخه‌ی جدید می‌تواند با اضافه کردن میانبرهای اضافه در سطح سیستم عامل با سخت فشار دادن انگشت روی صفحه, کار با آی او اس را دل‌چسب تر و سریع‌تر می کند. با این تصاویر ما فکر می‌کنیم که این قابلیت خوب ۱۰ الی ۱۵ دقیقه از مراسم اپل را به خود اختصاص می دهد.

۴- سیری با امکان برنامه نویسی باز تر

More-open-Siri.jpg

اپل می تواند با در اختیار گذاشتن یک واسط برنامه نویسی به وسیله ی یک API برای برنامه نویسان, سیری را چندین پله بهتر و بهینه تر کند. علاوه بر بهبودهای خود سیری ,شایعاتی دیگر مبنی بر اینکه سیری به عنوان  قلب برنامه Home اپل تبدیل می‌شود نیز وجود دارد. واضح است که اپل به اهمیت توسعه دهندگان سوم شخص پی برده تا یکی ار اهداف این کنفرانس را بر معرفی چند API برای توسعه دهندگان فراهم کند.

۵-امنیت و بهود عملکرد

Security-improved.jpg
در نسخه جدید این سیستم عامل بدون شک همانند نسخه‌های قبلی بهبودهایی در عملکرد کلی دستگاه‌ها بوجود آمده است و شما می توانید به صورت مستقیم به برنامه ها ی پیش فرض امتیاز دهید. اپل پس از برخورد امنیتی با FBI در اوایل سال جاری، خیال کاربرانش را از لحاظ امنیتی از جانب خود را, راحت و توانست اعتماد آنها را به خوبی بدست آورد بعید نیست در این کنفرانس ویژگی‌های جدید امنیتی را، همراه با زخم زبان‌هایی به FBI، برای نسخه جدیدش عنوان کند.

۶-Home

Home.jpg

یکی دیگر از شایعات نسخه جدید برنامه Homekit اپل است. Homekit با گرفتن دسترسی‌ها و به سبب پشتیبانی وسایل خانه‌ی شما از طریق اینترنت این ویژگی را فراهم می کند تا به مدیریت بیشتر گجت های هوشمند خانه‌تان داشته باشید . برای مثال در قفل کردن درب‌ها، کنترل سیستم‌های تهویه، تلویزیون و ها وسیله‌ای که می‌تواند از راه دور کنترل و مدیریت شود به کمک شما می‌آید.

۷- شکلک‌های جدید برای همه

Emojis-for-everyone
امروزه بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی از شکلک ها برای ارتباط بهتر استفاده می کنند شما هم احتمالاً از این دسته از افراد هستید. آن‌طور که گفته می شود بیش از ۷۰ شکلک جدید به iOS اضافه می‌شوند که همه سلیقه ها  را به استفاده کردن از این شکلک ها را دعوت می کند.

۸- بهینه سازیApple Music

Apple-Music-remagined.jpg

احتمال می‌رود اپل رابط کاربری این برنامه را دوباره دستخوش تغییر دهد. این برنامه از اپل تا حدودی ظاهری بی نظم دارد ولی این الزاماً به معنی بی مصرف بودن این اپلیکیشن نیست  اما برای ماندن در کنار رقبایی مانند Spotify نیاز به تغییراتی برای بهتر و ساده شدن دارد. امیدواریم اپل این برنامه‌ی پر طرفداری خود را کمی سر و سامان دهد و کاربر پسند‌ تر شود.

۹- تغییراتی در اپ استور

App-Store-revamp
شایعاتی مبنی بر تغییرات اپ استور حال حاضر است که مبنی بر ساده‌تر شدن ,دسترسی راحت تر به دسته بندی‌ها است و انتخاب راحت تر برنامه ی دلخواه افراد است. و اپل که حدوداً از سال ۲۰۱۳ تغییر بنیادی در این فروشگاه پر کاربرد خود ایجاد نکرده و انتظار می رود که این فروشگاه را زیباتر و بهینه تر از حال حاضر کند.

۱۰- شیوه نسخه آزمایشیiOS10

Public-beta-on-the-way

سال پیش اپل برای نخستین بار یک نسخه‌ی بتا ازسیستم عاملش را  عرضه کرد تا بتواند از بازخوردهای مردم و کاربران حرفه‌ای ایده بگیرد و در نتیجه توانست بیشتر باگ‌ها را در عرض چند هفته برطرف کند، چرا که تا قبل از این فقط این امکان برای توسعه دهندگانش فراهم بود به همین سبب انتظار می رود که  اپل ابتدا نسخه‌ی بتای iOS10  عرضه کند .

منبع:Phonearena


 

نظر خود را بنویسید

avatar