آمازون در پی راه اندازی سرویس پخش موزیک

آمازون در پی راه اندازی سرویس پخش موزیک

  با توجه به گزارش منتشر شده در روز جمعه، آمازون در پی راه اندازی سرویس پخش موسیقی خود با به چالش کشیدن سرویس‌های مشابه اپل موزیک(iMusic )و اسپاتیفای (Spotify) با قیمت معقول و تنوع بالا در زمینه سبک‌های موسیقی،رقابت خواهد کرد. اپل موزیک به کاربران جدید خود اشتراک رایگان سه ماهه ارائه می‌دهد و سپس هزینه استفاده از این سرویس، ۹٫۹۹ دلار در ماه برای هر شخص (۴٫۹۹ دلار برای دانش‌آموزان) و ۱۴٫۹۹ دلار در ماه برای خانواده‌های عضویت حداکثر ۶ نفره خواهد بود.
همچنین اسپاتیفای برای خدمات ویژه‌ی خود از کاربران ماهیانه ۹٫۹۹ دلار دریافت می‌کند. اما بیش از ۷۰ درصد کاربران، از قسمت قسمت مجانی این سرویس استفاده می‌کنند که در اپل موزیک این امکان وجود ندارد. اسپاتیفای در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر مجانی و اشتراکی دارد که باعث شده تا اولین سرویس پخش موزیک باشد. با توجه به گفته یکی از سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری ونراک (Venrock )، دیوید پکمن (David Pakman) ” آمازون، سرویس پخش موسیقی تنها برای رقابت با اپل موزیک ارائه می دهد”.

ارزیابی می شود که استفاده از خدمات این سرویس، ماهیانه ۹٫۹۹ دلار باشد. در حال حاضر، اعضای سرویس‌های Prime Shipping و ویدیوی این وبسایت، می‌توانند مجانی از سرویس پخش موزیک آن به نام Prime Music استفاده کنند که آرشیوی در حدود به یک میلیون آهنگ دارد،  در صورتی که اپل موزیک و اسپاتیفای آرشیوهایی با بیش از ۳۰ میلیون آهنگ در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. در حال حاضر اعضای Prime Music  توسط آمازون موزیک قادر هستند با دانلود اپلیکیشن Prime Music از اپ استور، به صورت آنلاین موزیک گوش کنند.

اگرچه سرویس جدید آمازون ظاهرا هنوز در مراحل نخست کار به سر می برد اما از آنجایی که گوگل هم قصد دارد سرویس موسیقی خود را راه اندازی کند و دارد روی مراحل آن کار می کند،  رقابت این شرکت با آمازون هم می تواند در نوع خود بسیار جالب و هیجان انگیز باشد.

منبع: Phonearena

نظر خود را بنویسید

avatar