برای ترابردپذیری عجله نکنید

برای ترابردپذیری عجله نکنید

ترابردپذیری تا چند روز دیگر اجرا می شود و احتمالا خیلی از شما قصد مهاجرت به اپراتور دیگری را داشته باشید اما پیشنهاد میکنیم قبل از مهاجرت این مقاله را مطالعه کنید.
ترابردپذیری شماره تلفن همراه فرایندی است که مشترک تلفن همراه می‌تواند با حفظ شماره تلفن همراه خود از به اپراتور تلفن همراه دیگر کوچ کند. برای مثال شما مشترک همراه اول هستید با پیش شماره ۰۹۱۲، با اجرای طرح شما می توانید با همان شماره از خدمات ایرانسل یا رایتل استفاده کنید. این تکنولوژی قدمتی بیش از ۱۵ سال دارد و هم اکنون در بیش از ۷۰ کشور در دنیا انجام می‌شود. حالا برای ایجاد رقابت و بهبود کیفیت و خدمت رسانی اپراتور ها این طرح در آستانه اجرا در ایران است.
احتمالا با اجرایی شدن این طرح تبلیغات وسیعی از اپراتور ها برای جلب نظر مشتریان ببینیم. هم برای نگه داشتن مشترکان خودشان هم برای جلب توجه مشترکان دیگر اپراتور ها.
مهمترین پیشنهاد ما به شما این است که حتی اگر تصمیم خودتان برای مهاجرت به اپراتور دیگری را گرفته اید اجازه دهید تا چند هفته از این طرح بگذرد و مشکلات و باگ های ناشی از اجرای ترابردپذیری برای نخستین بار مشخص شود تا شما قربانی این مشکلات نباشید. در این خصوص معاون رگولاتوری هم اعلام کرده که ممکن است در ابتدای طرح محدودیتی تعیین کنیم تا فقط تعدادی از مشترکان امکان مهاجرت را داشته باشند تا شبکه های اپراتور ها دچار مشکل فنی نشوند اما پس از موفقیت آمیز بودن این مرحله، محدودیت برداشته می شود.
نکاتی که قبل از انجام ترابردپذیری باید بدانید:

۱- قبل از اینکه تبلیغات اپراتور ها را باور کنید از کیفیت آنها مطمئن شوید. پیشنهاد میکنیم قبل از ترابردپذیری خدمات اپراتور مورد نظر را بررسی و آزمایش کنید.

۲- از قوانین و مقررات اپراتور جدیدتان با خبر باشید.

۳- با توجه به اینکه فقط سالی ۲ بار امکان ترابردپذیری برای هر شماره  وجود دارد، بر اساس آنتن دهی در منطقه ای خاص و یا خدماتی سطحی تصمیم گیری نکنید. با بررسی های کامل و مقایسه تمامی ابهاد، هوشمندانه این کار را انجام دهید.

۴- اگر قصد فروش سیم کارتتان را در آینده داشته باشید قبل از واگذاری باید به اپراتور اصلی خود بازگردید.

۵- مشترکان سیم کارت های دائمی قبل از ترابرد پذیری باید حسابشان با اپراتور قبلی خود را تسویه کنند.

۶- با مهاجرت به اپراتور جدید تماس های شما با شماره های اپراتور قبلی دیگر درون شبکه محاسبه نمی شود.

 

جمع بندی: قطعا اجرای این طرح باعث خدمات بهتر و بهبود کیفیت اپراتور ها خواهد شد اما اجرای هر طرحی نیازمند زمان است و احتمال بروز مشکل در ابتدای طرح وجود دارد. پس بهتر است کمی شکیبا باشید تا چند هفته از این طرح بگذرد. حتی ممکن است با گذشت زمان اپراتور فعلی شما خدماتش را بهبود بخشد و شما از مهاجرت به اپراتوری دیگر منصرف شوید.

منبع:mehrnews.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar