نیمی ازمردم جهان تاسال۲۰۲۰ از اینترنت موبایل استفاده می کنند

نیمی ازمردم جهان تاسال۲۰۲۰ از اینترنت موبایل استفاده می کنند

با توجه به گزارشی متشر شده از شرکت مشاوره ای PwC که در زمینه حقوقی ، مالی و حسابداری فعالیت دارد ، جمعیت جهان تا سال ۲۰۲۰ به ۷٫۴ میلیارد نفرخواهد رسید که تا آن زمان ۳٫۸۴ ملیون نفر از سرویس اینترنت استفاده می کنند. یعنی تقریباً ۵۲ درصد از مردم جهان!!!

همچنین PwC  پیش بینی کرده که تا سال ۲۰۲۰ ، مصرف کنندگان اینترنت ۸۲ درصد از دیتای تلفن همراه خود را صرف تماشای ویدیو می کنند. همچنین این شرکت اضافه کرد که ۹۲ درصد از مصرف کنندگان اینترنت طی ۴ سال آینده در خارج از آمریکا زندگی می کنند.

به طور کلی می توان گفت سال ۲۰۲۰ سال مهمی در حوزه فناوری و اطلاعات به شمار می رود و اتفاق های مهمی در طی ۴ سال آینده رقم خواهد خورد. برای مثال اوایل سال جاری شرکت سیسکو پیش بینی کرده بود تا سال ۲۰۲۰ بیشتر از ۳۳۶ هگزا بایت اطلاعات ذخیره خواهد شد ، و بیشتر مردم جهان از یک گوشی الکترونیکی برخودارند.  در سمت دیگر شرکت Erriscson پیش بینی خود را این طور بیان کرده بود که ۷۰ درصد از کل جمعیت کره ی زمین تا ۴ سال آینده صاحب گوشی هوشمند خواهند بود. اما احتمالا جالب ترین پیش بینی توسط GSMA بود که گفته : نیمی ازمردم جهان تاسال۲۰۲۰ از اینترنت موبایل استفاده می کنند!!!

در دنیای امروز که در آن زندگی می کنیم پیش بینی چند ساعت آینده سخت و شاید غیر ممکن است چه برسد به چند سال بعد! پیش بینی زیادی در سال های اخیر از سوی شرکت های معتبر صورت گرفته بود که کاملا اوضاع بر عکس شد. به طور مثال تحلیلگران شرکت Mason در سال ۲۰۱۲ پیش بینی کردند که رشد پلتفرم ویندوزفون به سرعت افزایش خواهد یافت و در حالی که فروش گوشی های ویندوزی در سال ۲۰۱۱ تفریباً ۱۱ میلیون دستگاه بود، این کمپانی پیش بینی کرد که تا سال ۲۰۱۷ فروش گوشی های ویندوزی از مرز ۱۳۶ میلیون دستگاه عبور کند. موسسات دیگری نیز مانند گارتنر هم پیش بینی مشابهی داشتند. اما در حال حاضر شاهد هستیم که اوضاع به گونه دیگر است و گوشی های ویندوزی چندان در صنعت بازار امروزی جایی ندارند.

نظر شما در مورد این قبیل آینده نگری ها چیست؟؟؟ تا چه حد می توان آینده تکنولوژی را پیش بینی کرد…؟؟؟

منبع :Phonearena


 

نظر خود را بنویسید

avatar