چرا به این زودی ها Apple سرویس iMessage را در اختیار اندرویدی ها نمی گذارد؟

چرا به این زودی ها Apple سرویس iMessage را در اختیار اندرویدی ها نمی گذارد؟

قبل از کنفرانس امسال اپل شایعات زیادی درباره اینکه اپل چه محصولات و سرویس هایی معرفی خواهد کرد وجود داشت. یکی از این شایعات، در اختیار گذاشتن سرویس iMessage برای محصولات اندرویدی بود که البته به وقوع نپیوست.

حال یک منبع داخلی که نخواسته نامش فاش شود، دلایل این سیاست اپل را اینگونه بیان کرده است:” اتخاذ این سیاست توسط اپل کاملا معقول است. دلیل آن هم این است که انحصاری نگاه داشتن این سرویس تاثیر مستقیمی روی فروش محصولات اپل دارد. تصور کنید اپل این سرویس را برای اندروید هم راه اندازی می کرد. آن وقت بعضی از مشتریان اپل شاید یک دلیل کمتر برای خریدن iPhone 7 می داشتند.”

این منع اضافه کرد:” با توجه به وجود بیش از ۱ میلیارد گوشی، آیپد و …. اپل دلیلی نمیبیند تا باری اضافی بر روی سرورها و سیستم های خود بگذارد.”

که این کاملا معقول و منطقی به نظر می رسد، اما در عین حال باعث می شود کاربران برای برقراری ارتباط با دوستان اندرویدی خود و یا بالعکس، از Appهای واسط مثل Whatsapp، Telegramو …. استفاده کنند، و نه سرویس iMessage شرکت اپل.

البته تا به اینجا که اتخاذ این سیاست برای اپل بیشتر مفید بوده تا مضر. بنابراین دلیلی وجود ندارد که به این زودی ها شرکت اپل سیاست خود را درباره سرویس iMessage تغییر دهد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar