HTC 10 شکستی دیگر برای HTC

HTC 10 شکستی دیگر برای HTC

تقریبا یک ماه پیش بود که HTC 10 عرضه شد، اما آنطور که HTC انتظار داشت از این گوشی استفبال نشد. واقعا چرا HTC 10 جذابیتی در دنیای گوشی های هوشمند نداشت. این گوشی حتی یک رویداد مناسب برای معرفی هم اجرا نکرد. به نظر می رسد HTC راه اشتباهی را در پیش گرفته و مسیر این کمپانی به سمت شکست است.

قبل از اینکه به جزئیات HTC 10 بپردازیم باید یادآوری کنیم که HTC One M9 هم معجزه ای نکرد و فروش بسیار ضعیفی داشت. حالا HTC جدید هم، هم مسیر HTC One M9 شده و توقفی در پیش ندارد. احتمالا HTC همان اشتباه پرچمدار قبلش را تکرار کرده است.

بی شک HTC 10 یک گوشی همه فن حریف و فوق العاده است. طراحی زیبا و متریالی عالی این گوشی را به یکی از زیباترین گوشی های حال حاضر تبدیل کرده. بدنه تمام فلزی این گوشی حس خوبی را منتقل می کند به طوری که احساس دردست داشتن یک گوشی بسیار لوکس و گران به کاربر دست می دهد و حاضر است مبلغ زیادی برای خرید آن بپردازد.

HTC 10 با صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی گوریلا گلس ۴، پردازشگر ۸۲۰ اسنپدراگون، رم ۴ گیگی در حافظه های ۳۲/۶۴ عرضه شده. باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر که با بهری گیری از فناوری شارژ سریع در نیم ساعت ۵۰% گوشی شما را شارژ می کند و حسگر اثر انگشت از دیگر مشخصات این گوشی هستند. دوربین اصلی این گوشی ۱۲ مگاپیکسل با دیافراگم ۱٫۸ با فلش دوتایی و فوکوس لیزری است و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل با دیافراگم ۱٫۸ می باشد. این گوشی همچنین از یو اس بی تایپ سی نیز بهره می برد.

خوب همونطور که خواندید مشخصات این گوشی برای یک پرچمدار فوق العاده است. اما مشکل اصلی HTC 10 این است که این گوشی وجه تمایزی نسبت به رقبایش ندارد!!! همین باعث شده تا این گوشی بین دیگر پرچمداران گوشی های هوشمند به چشم نیاید. شما می توانید گوشی One Plus 3 را با مشخصات بهتری با قیمت ۳۹۹ دلار خریداری کنید در حالی که HTC10 از قیمت ۶۹۹ دلار شروع می شود. Galaxy S7 هم با قیمتی مشابه اما مشخصاتی بهتر موجود است و از طرفی LG G5 با نوآوری ماژولار بودن گوشی و دوربین دوگانه به نظر مناسب تر از HTC 10 می آید. اما پیشنهاد ویژه و وجه تمایز HTC 10 چیست؟ در واقع هیچ چیز. شما زمانی که هزینه زیادی برای چیزی می کنید انتظار تفاوت دارید که HTC 10 در این مورد شما را نا امید می کند.

htc-10

 

صنعت گوشی های هوشمند با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و ویژگی هایی مانند سنسور اثر انگشت، دوربین دوگانه و … به سرعت تبدیل به استاندارد هایی برای پرچمداران می شوند. HTC 10 گوشی بسیار قدرمتندی است اما این گوشی باید ۳ سال پیش معرفی می شد تا برتری خود را نسبت به رقبا  نشان دهد. حالا کاری از دست HTC 10 بر نمی آید و نمی تواند کمپانی HTC  را به صنعت گوشی های هوشمند بازگرداند.

این درصورتی است که HTC به نظر بیشتر تمرکزش را روی واقعیت مجازی(VR) گذاشته و از زمان گوشی ساختنش گذشته. شاید شاهد محو شدن تدریجی HTC در صنعت گوشی های هوشمند باشیم مگر اینکه نوآوری ای در گوشی های بعدی این کمپانی ببینیم.

 

ویدیو زیر مربوط به معرفی رسمی این گوشی است.

منبع:mobipicker.com


 

1
نظر خود را بنویسید

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
amirrrrr Recent comment authors
amirrrrr
مهمان
amirrrrr

مزخرفه. معلومه که با این گوشی کار نکردین من خودم تجربه کار با اچ تی سی تن . اس سون .جی۵ ر. داشتم اما لذتی که هنگام کار با اچ تی سی ۱۰ و سادگیش و قدر این گوشی هس تو هیچ گوشی گیر نمیاد و بهترین گوشیع.