اپل صاحب اولین آیفون نبوده است

اپل صاحب اولین آیفون نبوده است

اپل نام هایی مانند آیپاد و آیمک را اولین بار برای خودش ثبت کرد. اما وقتی صحبت از نام آیفون می شود ماجرا فرق می کند. آیفون قبل از سال ۲۰۰۷ که اپل اولین آیفونش را معرفی کند هم وجود داشته است و مردم از آن آیفون ها برای تماس گرفتن و اتصال به اینترنت استفاده می کردند… . چطور ممکن است؟؟؟ با دیجی شو همراه باشید.

اولین دیوایسی که آیفون نام گرفت در سال ۱۹۹۸ میلادی توسط یک کمپانی در کالیفرنیا به نام InfoGear ساخته شد و به “تلفن لمسی مجهز به اینترنت” لقب گرفت. خوب در اصل یک گوشی هوشمند نبوده، حداقل نه چیزی که ما از گوشی هوشمند می شناسیم. آیفون کمپانی InfoGear یک تلفن رومیزی بود که صفحه نمایش سیاه سفید ۶۴۰x480 داشت، یک کیبورد کشویی در زیرش، قابلیت دسترسی به اینترنت و ایمیل و ۲ مگابایت رم را داشت که دست کم برای ۲۰۰ نشانی ایمیل کافی بود. این دستگاه کمی کمتر از ۵۰۰ دلار فروخته می شد و شما باید هزینه اشتراک برای دسترسی به اینترنت را هم جداگانه پرداخت می کردید که ۹٫۹۵ دلار ماهیانه هزینه داشت.

اما به نظر میرسد آیفون InfoGear جلوتر از زمان خود بود. بعد از باز طراحی  در سال ۱۹۹۹ ، InfoGear از ساختن آیفون دست کشید. در اوایل سال ۲۰۰۰ این کمپانی توسط سیسکو خریداری شد و نام آیفون توسط سیسکو تغییر کرد. در سال ۲۰۰۶ سیسکو نام لینکسیس آیفون را برای تلفن های Voip خود انتخاب کرد.

در اوایل سال ۲۰۰۷، استیو جابز اولین رونمایی از آیفون را انجام داد و سیسکو به سرعت از اپل برای نقض قوانین علامت تجاری شکایت کرد. با این حال اختلاف بین این دو کمپانی قبل از ورود آیفون به بازرا حل و فصل شد(جوئن ۲۰۰۷). درحالی این دو کمپانی به توافق رسیدند که اطلاعات مالی معامله شان را فاش نکردند. حالا همانطور که می بینید دیگر کسی آیفون های سیسکو را نمی شناسد و از آن سال به بعد دیگر آیفون های سیسکو مشاهده نشد. اکنون هم همگی آیفون را متعلق به اپل می دانند.

InfoGear-iPhone InfoGear-iPhone.-Photo-by-Bob-Ackerman-for-Wikipedia.

منبع:phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar