آخرین اخبار و شایعات آیفون ۷

آخرین اخبار و شایعات آیفون ۷

چند هفته اخیر شاهد شایعات زیادی پیرامون آیفون ۷ بودیم طوری که در یک هفته ۳ بار شایعات ضد و نقیضی از وجود و عدم وجود دوربین دوگانه به گوشمان رسید. دکمه هوم لمسی، تغییر جایگاه دوربین سلفی، باریکتر شدن و حذف پورت هدفون از دیگر شایعات روزهای گذشته در مورد آیفون ۷ بود. این شایعات در روز های گذشته قوت گرفتند و مدارکی از طرف کمپانی های چینی به دستمان رسید مبنی بر اینکه تولید آیفون ۷ نیز آغاز شده است.

مطمئنا اخبار و شایعاتی که تا قبل از معرفی رسمی آیفون بعدی توسط اپل، بخوانید قطعی نیست، پس اگر اطلاعاتی در سطح اینترنت مشاهده کردید و در رونمایی رسمی آیفون جدید در شهریور ماه ندیدید تعجب نکنید… .

اما آخرینِ این شایعات و مدارک لو رفته از کمپانی های چینی سازنده آیفون، بار دیگر حرفشان را پس گرفته اند و وجود دوربین دوگانه را تایید کردند. حتما در چند روز اخیر مطالعه کردید که گفته شد آیفون ۷ بدلیل وجود مشکلات فنی دوربین دوگانه نخواهد داشت، حالا بار دیگر تصاویر جدیدی از پنل پشتی آیفون ۷ پخش شده که وجود دوربین دوگانه را تایید می کند.

pro7

در هفته گذشته خبرهایی مبنی بر جایگذین شدن رنگ سرمه ای به جای رنگ خاکستری در سطح اینترنت دیده شد که کمتر مدرکی برای تایید این موضوع پیدا کردیم. همچنین گفته شده احتمال استفاده از شارژ بی سیم در آیفون بعدی کم است و احتمالا اپل در آیفون سال ۲۰۱۷ از این فناوری استفاده کند.

همچنین در مقاله ای که در ۲۹ خرداد ماه منتشر کردیم شایعاتی دیگر را مبنی بر لمسی شدن دکمه هوم بررسی کردیم و گفته شد که دکمه هوم، هم سطح گوشی است (فرورفتگی ندارد) و فشاری نیست. دکمه لمسی است و کاربران به جای فشردن کافی است دکمه را لمس کنند. لمس طولانی برای سیری، دوبار لمس برای مشاهده اپلیکیشن های بکگراند و… . با این تفاسیر احتمالا شاهد پیشرفت بزرگی در فناوری تاچ ای دی هم خواهیم بود.

شایعات ضدو نقیضی هم پیرامون حذف جک هدفون پخش شد و گفته شده که در جعبه آیفون بعدی تبدیل جک ۳٫۵ میلیمتری به پورت لایتنینگ گذاشته می شود!!! وبسایت Mac Otakara در این باره گفته است که قطعا اپل قصد حذف پورت هدفون را جهت باریکتر کردن آیفون هایش دارد و کاربرانش را به سوی تبدیل های این پورت به لایتنینگ یا راهکارهای بی سیم سوق خواهد داد و از فضای خالی شده پورت هدفون هم برای قرار دادن اسپیکرهایی بیشتر بهره می گیرد. این وبسایت همچنین عنوان کرده که شاهد اضافه شدن نسخه ۲۵۶ گیگابایتی در آیفون بعدی خواهیم بود.

امروز نیز در وبسایت های انگلیسی زبان مطالبی را خواندیم مبنی بر اینکه آیفون بعدی اصلا آیفون ۷ نام نمی گیرد و تغییر زیادی نسبت به آیفون ۶اس نخواهد کرد. این وبسایت ها اعتقاد دارند که با توجه به اینکه آیفون جدید اپل که در فروردین عرضه شد آیفون SE نام گرفت، برای نام گذاری آیفون بعدی هم حروفی در کنار حرف S قرار می گیرد.

به خاطر داشته باشید که هیچ کدام از ویژگی ها و شایعات توسط اپل تایید نشده اند و برای رونمایی از آیفون بعدی باید تا شهریور ماه منتظر بمانیم.


نظر خود را بنویسید

avatar