حذف جک هدفون از گوشی ها کاربرپسند نیست

حذف جک هدفون از گوشی ها کاربرپسند نیست

یک روز دیگر و یک شایعه دیگر!!! اگر اخبار دنیای تکنولوژی را دنبال کرده باشید حتما شایعه حذف جک ۳٫۵ میلیمتری از آیفون بعدی را شنیده اید. برخی گوشی های دیگر هم مانند Moto Z  این کار را کرده اند و از USB-C استفاده می کنند. خیلی از پرچمداران بعدی هم احتمالا به این سمت خواهند رفت.

حتما خیلی ها می گویند “کافیه دیگه عمر جک های هدفون سنتی به پایان رسید و باید منتظر یک پیشرفت بزرگ در این رابطه باشیم”. اما اگر صادقانه به قضیه نگاه کنیم می دانیم که حذف جک هدفون احمقانه است و اوضاع را خراب تر می کند… چرا؟ با دیجی شو همراه باشید تا دلایل این موضوع را بررسی کنیم.

۱٫هدفون های بیسیم خوب هستند ولی عالی نیستند

خوب در نگاه اول هدفون های بیسیم کار ما را راحت می کنند و از شر سیم های هدفونی که همیشه بهم گره می خورند خلاص می شویم. اما چند مشکل در این رابطه وجود دارد یکی اینکه شما علاوه بر دردسر شارژ گوشیتان دغدغه شارژ هدفون بلوتوث هم خواهید داشت. مسئله دیگر اینجاست که هدفون های بیسیم همیشه بی نقص کار نمی کنند و گاهی به راحتی به گوشی شما وصل نمی شوند.

۲٫تبدیل ها همیشه راهکارهای احمقانه و دردسر سازند

با خرید گوشی جدیدی که جک ۳٫۵ میلیمتری ندارد شما مجبورید برای اتصال سیم AUX (مثل هدفون های امروزی یا… ) ،به گوشیتان از تبدیل استفاده کنید. تبدیل ها هم همیشه دردسر سازند. علاوه بر اینکه شما لازم است همیشه یک تبدیل به همراه خود داشته باشید گاهی ممکن است حتی به مرور زمان تبدیلتان هم فرسوده و خراب شود.

۳٫فرار از یک استاندارد جا افتاده کار سختی است

جک های ۳٫۵ میلیمتری هدفون به یک دلیل کاملا استاندارد هستند. شما از طریق این پورت می توانید تقریبا به انواع دستگاه های صوتی اطراف خود متصل شوید. کمپانی های تولید کننده تجهیزات صوتی هم همگی برای محصولات جدیدشان پشتیبانی از جک ۳٫۵ میلیمتری را در نظر می گیرند. قطعا استفاده از USB-C هم مزیت های خودش را دارد اما جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون همگانی تر است. اگر این پورت از آیفون بعدی حذف شود هر کاربر باید حداقل ۲۹ دلار برای خرید تبدیل هزینه کند. اینجا متوجه می شویم که حذف این پورت طراحی ای نیست که به سود همه باشد.

۴٫کاربران با کیفیت و کلیت این پورت مشکلی ندارند

تاکنون کمتر کسی مشاهده شده که از جک ۳٫۵ هدفون گلگی کند یا از کیفیت آن ناراضی باشد. پس چه دلیلی برای حذف این پورت و ایجاد دردسرهای جدید وجود دارد؟ به نظر مشکل اکثر کاربران گوشی های هوشمند عمر کم باتری است تا جک هدفون!

 

با تمامی نکته های بالا در نظر داشته باشید که استفاده از درگاه لایتنینگ به جای جک ۳٫۵ میلیمتری مزیت های خود را دارد و در آینده شاهد پیشرفت های بسیاری خواهیم بود. قطعا استفاده از لایتنینگ برای انتقال صدا، کیفیت وجزئیات بهتری به شما می دهد اما اکثر کاربران از کیفیت پورت کنونی هدفون راضی هستند و تمایلی به حذف این پورت ندارند.

منبع:theverge.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar