آینده ای تاریک در انتظار گوشی های بلک بری

آینده ای تاریک در انتظار گوشی های بلک بری

تیک تاک ساعت برای تجارت گوشی های بلک بری به صدا درآمده و به نظر پایانی تلخ برایشان نزدیک است.

جان چِن مدیرعامل بلک بری گفته که اگر قرار باشد در صنعت گوشی به همین ترتیب بدون سود باشیم این صنعت را ترک می کنیم. اگر جان چِن روی حرف خود بماند، در آینده ای نزدیک بلک بری به خاطرات می پیوندد.

این کمپانی کانادایی فقط ۵۰۰ هزار گوشی در سه ماهه اول سال میلادی جاری فروخته است و این آمار نشان دهنده پس رفت در میزان فروش نسبت به سه ماهه های پیش است. این آمار مالی نا امید کننده که در پنج شنبه گذشته به بیرون درز کرد خبر از بسته شدن درهای امید می دهد. بلک بری امید داشت تا با به کار گیری سیستم عامل اندروید گوگل کاربران بیشتری از این گوشی استقبال کنند اما همچنان فروش گوشی های بلک بری نا امید کننده است.

ژان داوسون تحلیلگر ارشد بخش تحقیقات بلک بری گفته “روند فروشی که در حال کاهش است هر روز کار ما را در پول درآوردن سخت تر می کند.”

این کمپانی گفته که در سه ماهه اول سال میلادی ۶۷۰ میلیون دلار ضرر کرده و تحلیل هایی که خود بلک بری عنوان کرده خبر از کاهش ۴۰ درصدی فروش گوشی هایش نسبت به سال پیش می دهد.

با همه این تفاسیر آنها اعتقاد دارند هنوز سود آوری ممکن است.

چن همچنین در کنفرانسی گفته است “من واقعا باور دارم که ما می توانیم درآمد خوبی خارج از صنعت گوشی های هوشمند داشته باشیم”. در واقع چِن با این جمله غیر مستقیم باخت خودشان را در صنعت گوشی های هوشمند پذیرفته است.

بلک بری بخش عمده ای از درآمدش از فروش گوشی هایش بوده اما در سه ماهه گذشته ۳۹% از درآمدش را از نرم افزار و خدمات بدست آورده است. بخش نرم افزار بلک بری نسبت به سال پیش ۱۳۱% رشد داشته است. البته تحلیلگران اعتقاد دارند این آمار خوب فقط در شروع است.

blackberry-ltd-ceo-john-chen-june-23-2015

 

آیا در آینده ای نزدیک شاهد بسته شدن بخش گوشی های بلک بری خواهیم بود؟ یا شاید هم تمرکز بیشتر بر روی بخش نرم افزار و خدمات…

منبع:Cnet.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar