خانمی، از مایکروسافت به خاطر ویندوز ۱۰ شکایت کرد!

خانمی، از مایکروسافت به خاطر ویندوز ۱۰ شکایت کرد!

به گزارش The Seattle Times خانمی از مایکروسافت، به دلیل آپدیت بدون اجازه کامپیوترش شکایت کرده و ظاهرا مبلغ ۱۰/۰۰۰$ هم نصیبش شده.

این زن اهل کالیفرنیا، گفت:”زمانی که مایکروسافت ویندوز ۱۰ را به طور همگانی عرضه کرد، کامپیوتر محل کارم به صورت خودکار شروع به دانلود ویندوز کرده در حالی که من چنین اجازه ای به آن نداده بودم. آپدیت با موفقیت دانلود نشد و باعث شد کامپیوترم بسیار کند شود و برای چندین روز نتوانستم از آن استفاده کنم.”

او در ادامه گفت:” تا قبل از آن حتی اسم ویندوز ۱۰ را هم نشنیده بودم و اصلا به کامپیوترم اجازه آپدیت ندادم.” این خانم سعی کرد با قسمت پشتیبانی مایکروسافت ارتباط برقرار کند تا مشکل را حل کنند اما ظاهرا کارساز نشد. بنابراین تصمیم می گیرد تا مایکروسافت را به دادگاه بکشاند و درخواست غرامت کند. خانم گلدستین در دادگاه پیروز شده و مبلغ ۱۰/۰۰۰$ به عنوان خسارت دریافت کرد. مایکروسافت هم بدون اعتراض به دادگاه، رای را پذیرفته و تمام خسارت را پرداخت کرد. به گزارش Times، مایکروسافت قصد نداشته تا این مسئله حقوقی به درازا بکشد و موجب دردسرهای بیشتر شود، بنابراین رای دادگاه را پذیرفت.

در ماه May، مایکروسافت طی یک تاکتیک تهاجمی، قصد داشت تا ویندوز ۱۰ را روی دستگاه های بیشتری نصب کند. به گزارش Cnet:” مایکروسافت به جای آنکه در نصب کردن یا نکردن ویندوز ۱۰ به کاربران حق انتخاب دهد، به طور خودکار تاریخ و ساعت نصب را تنظیم کرده، تا در زمان مقرر این ویندوز روی کامپیوتر نصب شود. در صورتی که هم که کابر قصد داشته باشد تاریخ را تغییر دهد یا به کل آپدیت را لغو کند، باید به صورت دستی این کار را انجام دهد. تا ماه May سال جاری، حدود ۳۰۰ میلیون دستگاه به ویندوز ۱۰ ارتقاع یافته اند.

اگر کامپیوتر شما واجد شرایط آپدیت است، می توانید تا ۲۹ ماه جولای ویندوز ۱۰ را به طور رایگان دریافت کنید. اما بعد از آن تاریخ باید برای آن پول پرداخت کنید. قیمت ویندوز ۱۰ از ۱۲۰$ برای نسخه Home آغاز می شود.

در تابستان نیز آپدیت بزرگ سالیانه ویندوز ۱۰ و Xbox One منتشر می شود که گفته شده تغییرات عمده آن مربوط به گیمینگ می باشد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar