این دوربین جدید آنقدر کوچک است که می توان آن را درون مغز گذاشت!

این دوربین جدید آنقدر کوچک است که می توان آن را درون مغز گذاشت!

گروهی از محققین دانشگاه اشتوتگارت آلمان یک دوربین بسیار بسیار کوچک طراحی کرده اند که می توان از آن در صنایع دارویی، امنیتی و روبوتیک استفاده کرد. لنزهای اینگونه را نمی توان با تکنیک های معمول این قدر کوچک ساخت. بنابراین تیم محقق با استفاده از تکنیک های پرینت ۳D، هر ۳ لایه لنز را به صورت جداگانه می سازند.

به اعتقاد تیم محقق این روش ساخت به الگویی جدید برای ساخت دوربین های بسیار کوچک تبدیل خواهد شد. نتیجه استفاده از این الگوی جدید، طراح و ساخت یک لنز ۰/۱ میلیمتری در عرض فقط چند ساعت است که می تواند از فاصله ۳ میلیمتری از اجسام عکس بگیرد. به گفته سازندگان این دوربین از تمام تست ها سربلند بیرون آمده.

تمام این تشکیلات به راحتی درون یک سرنج معمولی جا می شود و می توان آن را به بدن انسان تزریق کرد. از این دوربین می توان در پزشکی استفاده کرد. کافی است این دوربین به بدن تزریق شده تا دکترها بتوانند هرچه بهتر از وضعیت بیمار آگاه شوند.

الیته تقریبا از هر وسیله ای می توان به طور خوب و بد استفاده کرد. این دوربین کوچک نیز از این قاعده مستثنی نبوده و می توان از آن به عنوان ابزار جاسوسی استفاده کرد. یه گفته سازندگان اما، هدف از ساخت چنین دوربینی با این روش جدید، کمک به پزشکی و صنعت روباتیک است.


 

نظر خود را بنویسید

avatar