اگر قصد فروش هارد قدیمی تان را دارید، مواظب باشید!!!

اگر قصد فروش هارد قدیمی تان را دارید، مواظب باشید!!!

قبل از فروش هاردتان یا دور انداختن آن حتما مطمئن شوید که اطلاعاتتان بطور صحیح پاک شده و قابل بازیابی نیست!

مطالعات نشان داده اند که اکثر افرادی که هاردهای قدیمی شان را می فروشند بطور کامل پاک نمی کنند، به طوری که خریدار ها می تواند اطلاعات صاحب قبلی هارد را بازیابی کند.

تحقیقی توسط گروه تکنولوژی Blancco بر روی ۲۰۰ نفر از فروشنده های هارد در ebay انجام شده که ۹۳% هارد ها SSD بودند. در این تحقیق مشخص شد که ۷۸% از هاردها اطلاعاتشان قابل بازیابی بود که ازین تعداد ۶۷% اطلاعات شخصی مهم و ۱۱% باقی اطلاعات شرکتی حساس بوده که شامل آمار فروش و اطلاعات مشتریان بوده است.

مشکل کجاست؟

اکثر افراد نمی دانند که در واقع پاک کردن یک فایل و خالی کرد ریسایکل بین باعث پاک شدن کامل آن فایل نمی شود. شاید فایل مورد نظر از سیستم شما پاک شده باشد اما تا زمانی که فایل های جدید در هارد دیسک جایگذین آنها نشود فایل باقی می ماند و قابل بازیابی است. ۳۶% از اطلاعات معمولا این گونه پاک می شوند اما  دیگر راه پاک سازی رایج، فرمت سریع است که باز هم این روش به طور کامل اطلاعات را پاک نمی کند و اطلاعات قابل بازیابی خواهد بود.

برای اینکه از پاکسازی کامل اطاعات مطمئن شوید می توانید از نرم افزارهای مخصوص این کار استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما نرم افزار Wipe Bad Disk است که هم محیط ساده ای دارد هم بعد از پاک کردن اطلاعات با این نرم افزار، اطلاعاتتان قابل بازیابی نخواهد بود.


 

نظر خود را بنویسید

avatar