تاریخ به روزرسان جدید Windows 10 لو رفت!

تاریخ به روزرسان جدید Windows 10 لو رفت!

یک بی احتیاطی از جانب مایکروسافت باعث لو رفتن تاریخ عرضه به روزرسان جدید Windows 10 شد. مایکروسافت قبلا این قول را به کاربران داده بود تا این به روزرسان جدید را تا اواسط تابستان عرضه کند. تاریخ لو رفته یعنی ۱۲ مرداد هم دقیقا از این قول مایکروسافت پیروی می کند. البته باید دید تا این Update تا این تاریخ آماده می شود یا نه!

چرا این آپدیت سالیانه انقدر مهم است؟ خوب این یک آپدیت حجیم است که باعث تغییرات بسیاری در ویندوز شما می شود. مایکروسافت به تمام نظرات و درخواست های کاربران گوش داده و ظاهرا تغییرات بسیاری را در این آپدیت سالیانه گنجانده! یکی از این تغییرات، قسمت All Apps منوی Start می باشد که بهینه تر شده. در نسخه تبلت هم بالاخره قسمت App List را به صورت تمام صفحه خواهیم داشت.

Cortana دستیار صوتی مایکروسافت هم هوشمندتر شده و به شما بیش از پیش کمک خواهد کرد. مثلا اگر قرار است تا دیر وقت در محل کارتان بمانید، Cortana به شما پیشنهاد می دهد تا از بیرون برایتان غذا سفارش دهد!

اما شاید مهمتر از همه، مرورگر Edge باشد که دچار تغییرات بزرگی خواهد شد. مرورگری که بسیار سریع بوده و استفاده بهینه ای از باطری دارد اما به دلیل عدم پشتیبانی از Extensionها نتوانست رقیب آنچنان جدی برای Chrome و Firefox باشد. اما در آپدیت جدیدش، یکی از تغییرات پشتیبانی از Extensionها خواهد بود. قابلیتی که عدم وجودش در نسخه پیشین بسیار نا امید کننده بود.

خبر بسیار خوب این است که این آپدیت کاملا رایگان بوده. فقط امیدواریم مایکروسافت اینبار حق انتخاب آپدیت کردن یا نکردن را به کاربر دهد تا دیگر موجب عصبانیت کسی نشود. بله! منظور همان خانمی است که از مایکروسافت شکایت کرد و ۱۰/۰۰۰$ هم از آن خسارت گرفت!

تا تاریخ ۱۲ مرداد قطعا اخبار بیشتری خواهیم داشت و آن ها را با شما درمیان می گذاریم.


 

نظر خود را بنویسید

avatar