PS4 در مقابل Xbox One پس از E3 امسال

PS4 در مقابل Xbox One پس از E3 امسال

یک سال گیم دیگر هم با اتمام E3 به پایان رسید و استودیوهای بازیسازی از اتفاقاتی که در این سال افتاد گفتند. اما E3 فقط پایان یک سال نبود بلکه آغازی بود برای دوره ای جدید. دوره ای که فقط پس از گذست ۳ سال از نسل هشتم شاهدش هستیم. این اولین باری است که دو غول یعنی سونی و مایکروسافت دو کنسول جدید را در فاصله زمانی کوتاه از نسل کنونی معرفی می کنند. حال بیایید ببینیم در سال آینده رقابت این دو چگونه خواهد بود.

XBOX ONE

در E3 امسال مایکروسافت بازی های زیادی را برای XBOX ONE معرفی کرد. اما مهمترین قسمت E3 شاید معرفی دو XBOX جدید به نام های XBOX ONE S و XBOX SCORPIO بود. مایکروسافت مانند همیشه در قبال Windows به اصول خود پایبند بوده و این پایبندی را با معرفی XBOX Play Anywhere به همگان نشان داد. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد تا بازی های XBOX را روی PC نیز انجام دهند.

بازی های انحصاری و XBOX Play Anywhere:

همانطور که گفتیم در E3 امسال بازی های انحصاری XBOX معرفی شد که همراه با قابلیت جدید XBOX Play Anywhere گیمرها می توانند یک بازی را یا از طریق PC یا کنسول خود خریداری کنند و آن را هم روی کنسول و هم روی PC بازی کنند.(البته PC آن ها باید سخت افزار مناسب برای آن بازی را داشته باشد.). همچنین گیمرها می توانند بازی را در PC خود ذخیره کرده و ادامه آن را روی کنسول ادامه دهند. قابلیت دیگر این است که گیمرها قابلیت بازی چند نفره بین پلتفرم های مختلف را نیز پیدا خواهند کرد.

لیست بازی های انحصاری:

 

Xbox One S and Project Scorpio

مایکروسافت در E3 تمام شایعات مربوط به سخت افزار این دو کنسول جدید را تصدیق کرد. XBOX ONE S در حقیقت نسخه بهینه شده XBOX ONE است. کمی کوچکتر است و از ۴K پشتیبانی می کند. اما Scorpio بیشتر شبیه کنسول نسل بعد است که از واقعیت مجازی هم پشتیبانی می کند و در نیمه چهارم سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد. احتمالا گیمرهای معمولی XBOX ONE S را تهیه کنند و گیمرهایی که همیشه می خواهند قوی ترین را داشته باشند تا عرضه Scorpio صبر خواهند کنند.

به نظر می آید مایکروسافت از اشتباهاتش در  عرضه XBOX One درس گرفته و قصد دارد در این ماراتن جدید از سونی پیشی بگیرد. اشتباهاتی نظیر اینکه XBOX One از بازی های “استفاده شده” پشتیبانی نخواهد کرد و … که ظاهرا قصد جبران سیاست های اشتباه خود را با معرفی دو کنسول جدید داشته که نظر همه طیف از گیمرها را به خود جلب خواهد کرد.

 

PlayStation 4

دقیقا قبل از E3 امسال سونی اعلام کرد که PS4 جدید وجود دارد اما در کنفرانس معرفی نخواهد شد. به جای آن سونی تمرکزش را روی هدست واقعیت مجازی و بازی های انحصاریش گذاشت. البته دلیلی هم برای عجله وجود ندارد. چون سونی در نسل هشتم از رقیبش مایکروسافت خیلی فاصله گرفته و می تواند کمی در معرفی محصول جدیدش صبر کند.

قبلا می دانستیم که PS4 VR در ماه اکتبر به بازار می آید اما در E3 سونی تاریخ دقیق را اعلام کرد. ۱۳ اکتبر! همچنین بازی هایی مختص به VR معرفی کرد که لیست آنها را در ادامه خواهیم دید:

**بازی هایی که مختص PS VR هستند

همه منتظر معرفی PS4 neo هستند

همه ما در انتظار معرفی PS4 neo هستیم . همه دوست داریم بدانیم سونی چه پاسخی به هیولای مایکروسافت می دهد. کف انتظارات از neo قدرت بیشتر و پشتیبانی از بازی های ۴K است. همچنین همه می خواهند بدانند که با neo می توانند بازی های VR را را با نرخ تصویر(Frame Rate) بالاتری تجربه کنند یا خیر. اما سونی هنوز هیچ اطلاعاتی درباره ویژگی ها و تاریخ عضه آن منتشر نکرده است.

 

سخن آخر اینکه سونی فعلا با اختلاف زیادی از مایکروسافت پیش است. از زمان عرضه کنسول های نسل هشتم تا الان سونی بیش از ۴۰ میلیون کنسول فروخته که تعداد کنسول های فروخته شده مایکروسافت نصف این تعداد است. اما ظاهرا مایکروسافت مانند غولی که از خواب برخواسته آماده است تا در سال پیش رو خود را به سونی نزدیک کند. آن هم با دو کنسول جدید خود. سال پیش رو سالی است پر از محصولات و بازی های تازه که این رقابت جدید میان سونی و مایکروسافت را هر چه بیشتر جذاب خواهد کرد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar