شکایت مردی از اپل که ادعا میکند ۲۴ سال پیش آیفون را اختراع کرده

شکایت مردی از اپل که ادعا میکند ۲۴ سال پیش آیفون را اختراع کرده

اپل نمی تواند نفسی راحت بکشد در حالی که پی در پی بر سر موضوعات مختلف و گاها” خنده دار از او شکایت می شود. به تازگی آقایی به نام توماس راس از اپل شکایت و ادعا کرده که او در سال ۱۹۹۲ آیفون را اختراع کرده است. جالب اینجاست که توماس راس برای این شکایت از اپل ۱۰ میلیارد دلار به علاوه ۱٫۵ درصد از درآمد آینده اپل را تقاضا کرده است!!! او همچنین گفته که اپل باید درصدی از درآمد حاصل از گجت های پوشیدنی، مک بوک و کامپیوتر های رومیزی اش را به من بدهد.

آقای راس ادعا کرده که اپل طراحی او را دزدیده است تا دستگاه های آیفون، آیپد و آیپاد را بسازد. تصویر زیر به گفته آقای راس طراحی آیفون است که ۲۰ سال پیش توسط خودش انجام شده. با توجه به جزئیات تصویر یک دستگاه مستطیل شکل مشاهده می شود که صفحه نمایشی بزرگ دارد، با این حال قابلیت های در این طرح آمده که اپل از آنها استفاده نمی کند مثل پشتیبانی از مایکروسافت MS DOS و سلول های خورشیدی و … .

اما مشکل از جایی شروع می شود که در طرح توماس راس که در سال ۱۹۹۲ کشیده شده آیفون کیبورد فیزیکی دارد که در زیر نمایشگر قرار گرفته، در صورتی که اپل در هیچ کدام از نسل های آیفون از کیبورد فیزیکی استفاده نکرده است. البته درست است که لوازم جانبی مثل کیبورد فیزیکی برای آیفون تعبیه شده اما هیچ وقت به صورت پیش فرض روی آیفون کیبورد فیزیکی وجود نداشته.

نکته دیگری که شانس آقای راس را برای میلیاردر شدن خراب می کند این است که او اصلا گواهی ثبت اختراع ندارد. گویا او در سال ۱۹۹۲ موفق به پرداخت هزینه های مرتبط با ثبت اختراع نشده. اگر توماس راس نتواند ادعای خود را ثابت کند مجبور به پرداخت جریمه ای سنگین خواهد شد.

lawsuit-xlarge_transugXcfy5O5wLFEtfAqzBNTJbhkPp1xPpVKOGrNX56e90 iphone2-xlarge_transF6ZbFw_tp6Di2QbhEmANyq-iiC3v5DCCyA-CraoaGTA

منبع:wccftech.com


نظر خود را بنویسید

avatar