Apple قصد خریدن سرویس موسیقی Tidal را دارد!

Apple قصد خریدن سرویس موسیقی Tidal را دارد!

بنا بر خبر Techradar، ظاهرا شرکت اپل قصد دارد تا سرویس موسیقی Tidal، که متعلق به رپر معروف Jay Z است را بخرد. منابع آگاه به Wall Street Journal اعلام کردند که هنوز به طور قطعی مشخص نیست که Tidal توسط اپل خریداری شود یا نه!

به هر حال سوال اصلی این است که چرا اپل قصد خرید یک سرویس موسیقی را داشته در حالی که خود سرویس مختص به خود یعنی Apple Music را دارد؟ یکی از مهمترین دلایل آن مربوط به تکنولوژیی است که Tidal استفاده می کند. Tidal به کاربران کیفیت صدای Hi-Fi ارائه می دهد که البته ماهی ۲۰$ آب می خورد. نیمی از ۳ میلیون نفر کاربر Tidal ماهیانه برای کیفیت صدای بهتر پول پرداخت می کنند. پس طبیعی است که اپل قصد دارد با خرید این سرویس از تکنولوژی آن بهره برد. شارژ ماهیانه Apple Music اما، فقط ۱۰$ می باشد. یعنی ۱۰$ ارزانتر از Tidal. بنابراین شرکت اپل می تواند بعد از خریدن Tidal و ارائه کیفیت صدای بهتر، از کاربران پول بیشتری بگیرد.

اما این تنها دلیل اپل نیست. بیزنس موسیقی بسیار پیچیده است و یک اشتباه حقوقی کافی است است تا یک سرویس موسیقی ضرر هنگفتی متحمل شود. یکی از همین مشکلات حقوقی مربوط به حق پخش آلبوم هاست. Jay Z که خود یک رپر مشهور است تا به الان خواننده هایی مثل Rihanna و Kanye West را به دنیای موسیقی معرفی کرده و حق پخش آلبوم های آن ها را در اختیار دارد. پس اپل می تواند با خریدن این سرویس ها از نفوذ Jay Z میان بقیه خواننده ها استفاده کرده و محتوی انحصاری بیشتری عرضه کند.

از طرف Tidal هم این خرید و فروش خوب است. این سرویس هنوز نتوانسته همگان را راضی کند و در بازاری که توسط Spotify، Apple Music، Pandora و صدها سرویس دیگر اشغال شده، جایی برای گسترش ندارد. البته به این حال هنوز توانسته ۳ میلیون کاربر جذب کند. بنابراین بهترین انتخاب برای Tidal این است که این معامله را قبول کند.

این شایعه فقط پس از ۱ سال از معرفی Apple Music به وجود آمده که حدود ۱۵ میلیون کاربر دارد. Spotify اما هنوز یکه تاز این رقابت است که بیش از ۳۰ میلیون کاربر دارد. خرید Tidal توسط اپل آنقدر باعث نزدیک شدن اپل به Spotiy نمی شود اما طی زمان حتما تاثیراتی روی رقابت در بازار خواهد داشت.


 

نظر خود را بنویسید

avatar