Apple نمی گذارد به بهترین شکل از Spotify استفاده کنید!

Apple نمی گذارد به بهترین شکل از Spotify استفاده کنید!

Spotify مدعی شده که شرکت Apple، عمدا در آپدیت های اپ Spotify در iPhone سنگ اندازی کرده و نمی گذارد Spotify ویژگی های جدیدش را به کاربران ارائه کند. این آپدیت باعث می شود که کاربران نتوانند درون اپ Spotify از ApplePay استفاده کنند. البته این امر کاملا از طرف اپل مجاز است اما مشکل اینجاست که اپل به شما اجازه خرید از روش های دیگر را نمی دهد.

طبق گزارش Horacio Gutierrez ،Recode رئیس Spotify طی نامه ای که به وکیل شرکت اپل Bruce Sewell، از این شرکت بخاطر سیاست های ضد-رقابتیش گلایه کرده و گفته اپل با اعمال این سیاست ها باعث از بین رفتن رقابت در بازار می شود. وی در ادامه گفت:” این سیاست های اپل باعث از بین رفتن رقابت میان Spotify و Apple Music می شود . ما نمیتوانیم قبول کنیم که شرکت اپل از اپ استور جهت کنترل رقابت استفاده می کند.” لازم به ذکر است که اپل قبلا هم مشکلاتی با Spotify داشته.

در حال حاضر Spotify اکثریت بازار را با بیش از ۳۰ میلیون کاربر در اختیار دارد. این در حالی است که سرویس موسیقی اپل، ۱۵ میلیون نفر کاربر دارد. اپل قصد دارد این میزان را افزایش دهد. شایعاتی مبنی بر خرید سرویس موسیقی Tidal توسط اپل وجود دارد که نشان می دهد اپل به دنبال اعمال سیاست های تهاجمی است تا سهم خود از بازار موسیقی را افزایش دهد. اما اینکه از آپدیت جدید Spotify یا هر رقیب دیگری جلوگیری کند، باب میل خیلی ها حتی خود کاربران هم نیست.

اپل حق دارد که قوانین App Store را باب میل خود تدوین کند اما این قوانین سخت و یکطرفه باعث شده تا خیلی ها از دست اپل به ستوه بیایند. Spotify تنها شرکتی نیست که از اپل شاکی است. Amazon هم چندی پیش امکان خرید درون اپی را برای محصولات اپل غیرفعال کرده. مانند دیگر Storeها، سهم اپل ۳۰% از خریدهای درون اپی است اما فرق آن با Google Play و Amazon این است که آنها به کاربر حق انتخاب می دهند که از کدام روش برای خرید استفاده کند. به طور مثال کاربران Android که می خواهد اشتراک Premium برنامه Spotify را خریداری کنند، می توانند از سیستم PayPal یا کارت های اعتباری استفاده کنند و محدود به استفاده از Google Wallet نیستند!

اپل این حق را دارد که محدودیت هایی برای اپ های غیر اپلی رقیب قائل شود اما اینکه این محدودیت ها تبدیل به قوانین ضد رقابتی شوند، به ضرر خود اپل خواهد بود. کاربرانی هستند که نمی خواهند از تمام سرویس های اپلی استفاده کنند بلکه ترجیح می دهند از سرویس های بهتر موجود استفاده کنند. این محدودیت ها باعث می شود که این دسته از کاربران دیگر حق انتخاب نداشته باشند و به سمت اندروید کشیده شوند. پس بهتر است به جای آنکه اپل شرکت های رقیب را تخریب کند، به فکر بهتر کردن Apple Music باشد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar