بهترین گوشی های هوشمند زیر یک میلیون تومان(تیر ماه ۹۵)

بهترین گوشی های هوشمند زیر یک میلیون تومان(تیر ماه ۹۵)

بهترین گوشی های هوشمند زیر یک میلیون تومان(تیر ماه ۹۵): گوشی های هوشمند این روزها بخشی از زندگی ما شده اند. گاهی در روز های تعطیل و در اوقات فراغت بیشتر وقت خود را پای گوشی های هوشمند می نشینیم و به گشت و گذار در اینترنت می پردازیم. از زمانی هم که شبکه های مجازی پایشان به گوشی های هوشمند باز شد محبوبیت گوشی ها چند برابر شد از طرفی برنامه های ارتباطی پیام رسانی و مکالمه تا حدی جای اپراتور ها را گرفته اند، دیگر کمتر کسی را می توان دید که بر روی گوشی خود اپلیکیشن های ارتباطی مانند تلگرام و واتس اپ را نداشته باشد.

اما این پایان ماجرا نیست، گوشی های هوشمند امروزه چندین دستگاه را در خود جای داده اند. مثلا برای چک کردن ساعت از گوشی استفاده می کنید، برای عکاسی و فیلمبرداری به گوشی مراجعه می کنید، اگر در مورد چیزی اطلاعات بخواهید با مرورگر گوشی تان به جستوجو می پردازید، برای گوشی دادن به موسیقی مورد علاقه تان کافیست به لیست پخش مورد نظر در گوشی تان بروید، دیدن تقویم، آلبوم خاطرات، مسیریابی و نقشه، مطالعه کتاب و صدها اپلیکیشن کاربردی دیگر که واقعا گوشی های هوشمند را به بخشی جدا نشدنی از زندگی روزمره تبدیل کرده اند. اما شاید در ازای پرداخت هزینه کم همه امکانا گوشی های هوشمند امروزی را  نداشته باشید. ساده تر بگوییم همان ضرب المثل “هر چقدر پول بدی آش میخوری”.

قبلا گوشی ها فقط برای مکالمه و پیام رسانی بودند و رقابت برند ها کم بود. امکانات کم گوشی های قدیم در مقابل هزینه کم شان منطقی بود اما حالا همه چیز تغییر کرده توقع از گوشی های هوشمند بیشتر شده در مقابل هزینه ها هم چند برابر!!! اما هنوز هستند گوشی های هوشمند سطح متوسط رو به بالا که هم اقتصادی هستند هم امکانات خوبی دارند.

امروز در دیجی شو قصد معرفی بهترین گوشی های هوشمند را داریم که اقتصادی و مقرون به صرفه هستند، گوشی های هوشمندی که بتوان با هزینه زیر یک میلیون تومان خریداری کرد و در مقابل امکانات خوبی هم داشته باشند. برخی از گوشی هایی که در این مطلب آورده ایم یکی دو سالی از معرفی آنها میگذرد و همین باعث ارزان شدن آنها شده است و برخی هم گوشی های جدیدتر هستند که امکانات متوسطی دارند اما خرید آنها به صرفه است.

گوشی های زیر به ترتیبب بهترین یا بدترین نیستند و در این مقاله صرفا قصد معرفی بهترین گوشی های زیر یک میلون تومان را داریم نه مقایسه بین آنها!


بهترین گوشی های هوشمند زیر یک میلیون تومان(تیر ماه ۹۵)

 

HTC One M8

HTC One M8 اوایل فروردین ۹۳ بود که توسط کمپانی HTC معرفی و وارد بازار شد. M8 جهش بزرگی نسبت به نسلی قبلی خود یعنی Htc One داشته است. بدنه ای تمام فلزی و خوشدست در سه رنگ خاکستری، نقره ای و طلایی این گوشی را به یکی از زیباترین های HTC تبدیل کرده.

این گوشی ۱۶۰ گرم وزن دارد، طراحی یکدست دارد و هیچ دکمه فیزیکی روی گوشی مشاهده نمی شود. HTC در این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸۰۱ با فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز و رم ۲ گیگابایت استفاده کرده. حافظه داخلی گوشی ۱۶ گیگ است که از درگاه MicroSD هم پشتیبانی می کند. صفحه نمایش گوشی ۵ اینچ است و قابلیت دریافت تا ۱۰ لمس همزمان را دارد. این گوشی تکنولوژی ۴G را هم ساپورت می کند.

دوربین اصلی گوشی ۴ مگاپیکسل با فلش دوتایی است و دوربین سلفی گوشی ۵ مگاپیکس می باشد. البته در پشت گوشی دو دوربین قرار گرفته که کار یکی از آنها عمق بخشیدن به تصاویر گرفته شده است. باتری ۲۵۰۰ میلی آمپر ساعت با قابلیت مکالمه ۱۴ ساعت مداوم نیز در این گوشی قرار گرفته است. اندروید HTC One M8 بصورت پیش فرض کیت کت ۴٫۴ می باشد.

  • قیمت این گوشی در بازار تهران تاریخ (۱۰ تیر ۹۵) در حدود ۱ میلیون تومان است.

htc one m8


ASUS ZenFone Selfie ZD551KL

دوربین سلفی مناسب با فلش دوتایی، سخت افزار خوب، نمایشگر بزرگ، پشتیبانی از دو سیم کارت و طراحی زیبا و دلنشین، خلاصه ای از توصیف این گوشیست.

خیلی از کمپانی ها برای به چشم آمدن پرچمدارانشان یک ویژگی خاص آن گوشی را پر رنگ تر می کنند. اما گوشی ایسوس زدفون سلفی گوشی تمام عیار در رنج قیمتی خودش است. استفاده از دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی یکسان در پشت و جلوی این گوشی، زدفون سلفی را تبدیل به گوشی مورد علاقه عکاسان کرده است مخصوصا آنهایی که سلفی های زیادی میگیرند. هر دو دوربین بکار رفته در این گوشی ۱۳ مگاپیکسل با فلش ال ای دی دو رنگ، رزولوشن فول اچ دی و دارای فوکوس اتوماتیک است.

در این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۶۱۵ با ۳ گیگ رم استفاده شده و برای کارهای روزمره و بازی های نسباتا سنگین جوابگو است. این گوشی ۳۲ گیگ حافظه داخلی دارد که می توان از حافظه جانبی تا ۱۲۸ گیگ در آن نیز استفاده کرد. نمایشگر ۵٫۵ اینچی این گوشی، برای وبگردی بسیار مناسب است، باتری به کار رفته در این گوشی هم ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و اندروید ۵ بصورت پیش فرض بر روی این گوشی می باشد.

این گوشی ۵٫۵ اینچی با وزن ۱۷۰ گرم شاید مناسب افرادی که گوشی های خوشدست و کوچک دوست دارند نباشد.

  • قیمت این گوشی در بازار تهران تاریخ (۱۰ تیر ۹۵) در حدود هشتصد و هشتاد هزار تومان است.

۹۸۲۰aaa6-4256-475b-a05b-894b69a1f713


Huawei P8

هواوی پی۸ یک گوشی ۵٫۲ اینچی تمام فلزی است با ضخامت ۶٫۴ میلیمتر که در آن از چیپست ۸ هسته ای استفاده شده. دوربین پشت این گوشی ۱۳ مگاپیکسل با لرزشگیر تصویر  لیزری که طبق ادعای شرکت سازنده تصاویر گرفته شده توسط این گوشی از تصاویر گرفته شده از آیفون ۶پلاس هم بهتر است. دوربین سلفی این گوشی نیز ۸ مگاپیکسل است که کیفیت رضایت بخشی دارد.

این گوشی ۳ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد همچنین درگاه microSD هم در این دستگاه تعبیه شده تا در صورت نیاز کاربران بتوانند حافظه دستگاه را ارتقا دهند. این گوشی از باتری ۲۳۰۰ میلی آمپر ساعت نیز استفاده می کند که به گفته خود هواوی تا ۲٫۳ شارژ نگه می دارد.

قیمت پایین این گوشی نسب به امکاناتش را  می توان نقطه قوت این گوشی دانست.

  • قیمت این گوشی در بازار تهران تاریخ (۱۰ تیر ۹۵) در حدود نهصد وسی هزار تومان است.

۷۷ef4436-aa25-493d-9a13-8ddd20394d69


Huawei Ascend Mate7

هواوی میت ۷ را می توان بهترین فبلت و اسمارت فون هواوی در زمان معرفی اش دانست. این گوشی ۷ اینچی دارای بدنه تمام فلزی و زیباست. یکی از قابلیت های خوب این گوشی حسگر اثر انگشت است که در پشت دستگاه قرار دارد، کمتر گوشی در این رنج قیمت از این قابلیت پشتیبانی می کند. میت ۷ دارای دو جایگاه سیم کارت می باشد و حافظه داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگابایت دارد که البته با استفاده از microSD امکان افزایش حافظه هم وجود دارد.

بر روی این گوشی دو پردازنده ۴ هسته ای و رم ۲ گیگابایت تعبیه شده که تجربه خوبی از اجرای نرم افزار های سنگین را به ارمغان می آورد. نسخه ۴٫۴٫۲ کیت کت سیستم عامل اندروید بصورت پیش فرض نیز بر روی گوشی قرار دارد. دوربین پشتی میت ۷ یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با یک فلش ال ای دی است که تصاویر بی نظیری برای شما می گیرد. علاوه بر این دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی گوشی رضایت بخش می باشد. البته کیفیت تصاویر گرفته شده در شب نسباتا پایین است و در تصاویر کمی نویز دیده می شود.

  • قیمت این گوشی در بازار تهران تاریخ (۱۰ تیر ۹۵) در حدود هشتصد و نود هزار تومان برای مدل ۱۶ گیگ است.

۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳sd3f2sdf


Huawei G8

گوشی هواوی G8 یکی از بهترین گوشی های اقتصادی با امکاناتی مطلوب است که می توان خریداری کرد. صفحه نمایش بزرگ با تراکم مناسب، دوربینی کم نظیر و سخت افزار قابل قبول، رضایت شما را جلب می کند. طراحی زیبا و یکپارچه با حسگر اثر انگشت این گوشی را نسبت به رقبای هم قیمتش متمایز کرده است.

ضخامت بسیار کم ۷٫۵ میلیمتری گوشی، صفحه ۵٫۵ اینچی با بدنه یکپارچه فلزی و وزن ۱۶۷ گرمی، این گوشی را خوش دست و زیبا جلوه می دهد. دوربین هواوی G8 دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲ می باشد که تصاویر خوبی با نور بالا ثبت می کند. همچنین فلش دوگانه ال ای دی برای دوربین پشت تعبیه شده و دوربین سلفی هم سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد.

وجود دو تراشه ۴ هست ای اسنپدراگون ۶۱۶ و ۳ گیگابایت رم این گوشی را در میان گوشی های میان رده، قدرتمند تر  نشان می دهد. هواوی جی ۸ حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی دارد که میتوانید با استفاده از حافظه جانبی آن را ارتقا بدهید. پشتیبانی از ۴G و NFC و دو سیم کارته بودن از دیگر مزیت های این گوشی می باشد.

  • قیمت این گوشی در بازار تهران تاریخ (۱۰ تیر ۹۵) در حدود نهصد هزار تومان برای مدل ۳۲ گیگ است.

۱۱۷fe5ad31005056ae11f5


Sony Xperia C5 Ultra

سری C گوشی های سونی به عکاسی سلفی مشهور است. این گوشی ۶ اینچی که به دوربین سلفی با کیفیت مشهور است نمایشگر لایه ای برای مقاومت در مقابل ضربه دارد. البته این به معنی ضد ضربه بودن این گوشی نیست.

وزن Xperia C5 با توجه به ابعاد بزرگش ۱۸۷ گرم است. این گوشی بر خلاف خیلی از گوشی های سونی ضد آب و گردو غبار نیست. در این گوشی از تراشه ۸ هسته ایبا قدرت پردازش ۱٫۷ گیگاهرتز و ۲ گیگابایت رم استفاده شده است. همچنین حافظه داخلی این گوشی ۱۶ گیگابایت است که با کمک حافظه جانبی تا ۲۰۰ گیگابایت می توانید حافظه را ارتقا دهید. این گوشی تک سیم کارته از شبکه ۴G نیز پشتیبانی می کند.

Xperia C5 دارای دو دوربین یکسان ۱۳ مگاپیکسلی برای پشت و جلوی گوشی است که از فلش ال ای دی نیز بهره می برد. سیستم عامل این گوشی اندروید ۵ است و ظرفیت باتری ۲۹۳۰ می باشد که قابل تعویض نیست. این گوشی در سه رنگ زیر در دسترس می باشد.

  • قیمت این گوشی در بازار تهران تاریخ (۱۰ تیر ۹۵) در حدود نهصد و ده هزار تومان برای مدل ۱۶ گیگ است.

 sony c5


Huawei Honor 5X

گوشی honor 5x از سری گوشی های اقتصادی با امکانات مناسب است. مشخصات فنی خوب با قیمتی مقرون به صرفه این گوشی را بسیار محبوب کرده است. استفاده از آلمینیوم در سه رنگ خاکستری، طلایی و نقره ای در طراحی این گوشی باعث زیبا شدن این گوشی شده است.

Honor 5X دارای دو جایگاه سیم کارت است و از حسگر اثر انگشت در پشت گوشی بهره می برد. در این گوشی از دو پردازنده ۸ هسته ای اسنپدراگون ۶۱۶ با فرکانس ۱٫۲ گیگاهرتز و رم ۲ گیگابات استفده شده. حافظه داخلی  گوشی ۱۶ گیگابایت است که قادر خاهید بود با حافظه جانبی تا ۱۲۸ گیگ به حافظه گوشی اضافه کنید. این گوشی ۵٫۵ اینچی است و در  دوربین پشتی از یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و در دوربین سلفی از سنسور ۵ مگاپیکسلی استفده شده است.

ظرفیت باتری گوشی ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و اندروید ۵٫۱ در این گوشی بصورت پیش فرض وجود دارد.

  • قیمت این گوشی در بازار تهران تاریخ (۱۰ تیر ۹۵) در حدود هفتصد هزار تومان برای مدل ۱۶ گیگ است.

گوشی های هوشمند


نظر خود را بنویسید

avatar