۷ ویژگی دوست داشتنی اندروید نوقا (اندروید ۷)

۷ ویژگی دوست داشتنی اندروید نوقا (اندروید ۷)

پنجشنبه ای که گذشت گوکل رسما نام آخرین نسخه اندروید سیستم عامل موبایلش را که تا کنون با نام اندروید N شناخته می شود اعلام کرد. همانطور که پیش بینی می شد نام این نسخه با توجه به ترتیب حروف الفبا با حرف N شروع می شود و نام یک شکلات یا شیرینی است، اندروید نوقا (Nougat) نام گذاری شد. جالب است بدانید که نوقا نام یک دسر سنتی تبریزی است.

نسخه عمومی اندروید نوقا در پاییز برای دانلود و بروزرسانی در دسترس قرار میگیرد. اما طرفداران اندروید قطعا دوست دارند زودتر از موعد با ویژگی های جدیدی که در این نسخه اضافه شده آشنا شوند. امروز در دیجی شو قصد داریم تا ۷ ویژگی مهم اندروید نوقا را  مرور کنیم.

۱- دستیار گوگل(Google Assistant)

نرم افزار جدید دستیار گوگل این امکان را به کاربران می دهد تا طبیعی تر به گفتوگو با دستگاه اندرویدیتان بپردازید. مثلا برای جستوجوی رستوران های نزدیک یا رزرواسیون آنها و … .

۲- استفاده از اپلیکیشن بدون دانلود(Instant Apps)

با این ویژگی کاربران اندروید می توانند برخی از نرم افزار ها را بدون دانلود بصورت آنلاین استفاده کنند. این قابلیت بیشتر به درد پرداخت های دیجیتالی با Android Pay می خورد که البته در ایران فعال نیست.

۳- چند اپلیکیشن در یک صفحه(Multiwindow)

داشتن دو برنامه در یک صفحه نمایش کم کم در حال تبدیل شدن به قابلیت های استاندارد گوشی های هوشمند و تبلت ها  هستند. این قابلیت چند سالی است که در گوشی های سامسونگ و الجی وجود دارد و حالا با اندروید سوقا این ویژگی به بسیاری از گوشی های اندرویدی می رود. این قابلیت بسیار شبیه به  قابلیتی است که اپل در ios 9 به ایپد هایش اضافه کرد.

۴- پاسخ در نوتیفیکیشن ها(Reply in a notification)

این قابلیت که از ساعت های اندرویدی به گوشی ها آمده، این امکان را به کاربران می دهد تا  از قسمت نوتیفیکشن ها به مسیج ها پاسخ دهند. زمانی که مسیجی دریافت می کنید پنجره ای کوچک در بالای نمایشگر می آید و می توانید به مسیجتان پاسخ دهید. این قابلیت چند وقتی است که به ios نیز آمده و بسیار عالی است که اندروید هم این قابلیت را اضافه کرده است.

۵- دسته بندی نوتیفیکیشن ها(Bundles of notifications)

اگر تعداد زیادی نوتیفیکیشن از برنامه های مختلف داشته باشید این ویژگی به کمک شما می آید و نوتیفیکیشن های شما را با توجه به برنامه مربوطه دسته بندی می کند. این ویژگی هم قبلا در ios وجود داشته و حالا اندروید هم از این ویژگی نیز بهره می برد.

۶- کم نور شدن در حالت بدون استفاده(Doze on the Go)

اندروید ۶ ماشمالو اولین اندرویدی بود که این قابلیت را داشت، در حالت ذخیره انرژی(Battery saving) زمانی که از نرم افزار استفاده نمی شد اپلیکیشن های بکگراند بسته می شد تا باتری کمتر استفاده شود. ویژگی جدید که در اندروید ۷ آمده شبیه به همین ویژگی است با این تفاوت که تا زمانی که گوشیتان را بر ندارید نرم افزار های بکگراند غیر فعال می مانند. مثلا تا زمانی که گوشی در جیبتان یا روی میز بدون استفاده است برنامه های بکگراند برای مصرف کمتر باتری بسته هستند و زمانی که گوشی تان را برمیدارید تا استفاده کنید این قابلیت غیر فعال می شود تا گوشی تان بهترین بازدهی را به شما بدهد.

۷- Night Mode

این ویژگی مانند ویژگی نایت شیفت اپل است، نایت مود اندروید ۷ در شب برای اینکه چشمان شما خسته نشود رنگ آبی صفحه را کم می کند و نور را طوری تنظیم می کند تا چشمان شما خسته نشود. با این ویژگی صفحه شما تقریبا زرد رنگ می شود. البته می توانید مقدار نور و رنگ را تنظیم هم بکنید.

1
نظر خود را بنویسید

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
فواد Recent comment authors
فواد
مهمان
فواد

سلام.برای گوشیA5کی میاد؟؟؟