ویژگی Night Shift احتمالا به تمام محصولات اپل می آید

ویژگی Night Shift احتمالا به تمام محصولات اپل می آید

اپل در IOS 9.3 از یک ویژگی جدید به نام Night Shift پرده برداری کرد. ویژگی که به شما اجازه می دهد زمانی که نور کم است(شب)، بتوانید راحت تر به صفحه نمایش نگاه کنید.  بسیاری از دانشمندان معتقدند که نور آبی صفحه نمایش باعث می شود تا مغر شما درگیر باقی بماند و نتوانید شب به راحتی بخوابید. این ویژگی نور صفحه نمایش را گرم نشان داده بنابراین چشمان شما دیگر در شب اذیت نشده و می توانید شب ها راحت تر بخوابید. این ویژگی به حدی برای بعضی ها اعتیاد آور بوده که نمی توانند این ویژگی را خاموش کنند و ترجیح می دهند به طور پیش فرض روی دستگاهشان روشن باشد. البته یکی از معایب این قابلییت این است که اگر شارژ گوشی شما کم شود دیگر نمی توانید “شیفت شب” را روشن کنید. یعنی دقیقا زمانی که به اوخر شب نزدیک می شویم.

night shift

از آنجایی که Night Shift طرفداران بسیاری پیدا کرده، شاید اپل آن را به تمام محصولاتش اضافه کند. بنابراین می خواهد از نظر حقوقی از اسم “Night Shift” محافظت کند و آن را برای CarPlay، ساعت های هوشمند، کامپیوتر و تلویزیون به ثبت رسانده است تا هیج رقیبی به فکر ثبت این اسم برای محصولات دیگرش نیفتد.

اندروید نیز یک ویژگی مشابه داشت اما به نام “Night Mode” که البته در ورژن های بعدی حذف شد. اما ظاهرا گوگل این ویژگی را در نسخه جدید اندروید، Nougat گنجانده است.

techradar


 

نظر خود را بنویسید

avatar