“پلی استیشن ۳ یک کابوس بود!”

“پلی استیشن ۳ یک کابوس بود!”

Kazunori Yamauchi که سازنده سری بازی های Gran Turismo است طی مصاحبه ای اعلام کرد که دوران PS3 برای تیم سازنده مثل یک کابوس بود. او همچنین راجع به GT6 (که درست پس از PS4 عرضه شد و فروش بسیار کمتری از GT5 داشت) سخن گفت.

“ما همیشه برای اینکه فروش بازی را بالا ببریم تحت فشار بسیار زیادی هستیم. این که فروش GT6 کمتر شده به این فشار اضافه هم می کند. چون می دانیم GT بعد باید به مراتب بیشتر فروش کند.”

“شرایط حین ساخت GT5 واقعا سخت بود چون بازی ساختن برای PS3 واقعا کار طاقت فرسایی بود و استرس بسیار زیادی به تیم وارد می کرد. برای همین هم، GT5 و GT6 اصلا باب میل ما نبوند.”

البته Kazunori Yamauchi از PS4 تعریف کرده و گفته کار با کنسول نسل هشتمی سونی، PS4، بسیار راحت تر بوده و موجب می شود تیم سازنده با خیالی راحت تر روی ساخت بازی تمرکز کنند.

“در مقایسه با PS3، کار با PS4 بسیار بهتر است. به طوری که GT جدید قطعا با انتظاراتی که داریم هم خوانی دارد. نوآوری هایی که در GT جدید خواهید دید از GT1 تا به حال در هیچ نسخه ای از بازی ندیده اید. تیم ما هم از توسعه بازی لذت می برد و حین توسعه بازی ایده های جدیدی به ذهنشان می رسد. اینکه توانستیم با کمی فاصله از GT6 روی توسعه بازی روی PS4 کار کنیم بسیار خوب بود چون وقت کافی برای تحقیق و توسعه روی سخت افزار PS4 را داشتیم. سخت افزاری که به شما امکان خلق بازی های بهتر را می دهد و امکاناتی جدید در اختیار توسعه دهندگان می گذارد. امکاناتی مانند physics-based rendering. همجنین این فاصله زمانی باعث شد تا دیگر احساس کمبود وقت نکنیم و با خیالی راحت به توسعه بازی بپردازیم.”

آقای یامائوچی تنها کسی نیست که از PS3 دل خوشی ندارد. بسیاری دیگر از بازی سازان نیز همین اعتقاد را داشتند. حال باید دید این همه تعریف و تمجید از آسانی کار با PS4 چه تاثیری روی بازی های آینده دارد؟


 

نظر خود را بنویسید

avatar