استیو جابزی که پس از مرگش عقایدش پای مال شد…

استیو جابزی که پس از مرگش عقایدش پای مال شد…

استیو جابز

با اینکه اپل به تازگی آیفون ۴ اینچی SE را عرضه کرده است همگی می دانیم که این روزها گوشی های بزرگتر محبوبیت بیشتری دارند و درآینده نیز محبوبتر هم خواهند شد. اما موسس شرکت اپل “استیو جابز” که قطعا یکی از تاثیرگذارترین افراد در پیشرفت حوزه تکنولوژی بود گوشی های بزرگ را  اشتباه می دانست و عقیده داشت هیچ کس گوشی هومند بزرگ احتیاج ندارد.

در ماه جولای ۲۰۱۰ استیو جابز به پرسش هایی جنجالی پیرامون آیفون ۴ پاسخ داد و اشاره کرد که طراحی گوشی های بزرگتر باعث بروز مشکلاتی می شود که یکی از آنها عدم دسترسی راحت به تمام صفحه نمایش با یک دست است. استیو جابز گفت اپل به هیچ عنوان فکر طراحی آیفون بزرگتر را ندارد چرا که هیچ کس گوشی بزرگ نه احتیاج دارد نه می خرد. به همین دلیل هست که آیفون ۴ مانند اولین آیفون که سال ۲۰۰۷ رونمایی شد صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی دارد.

حالا اکثر کاربران گوشی های هوشمند از گوشی های بزرگ استفاده می کنند و صفحه نمایش بزرگتر این روزها محبوبیت بیشتری دارد.

دو سال پس از معرفی آیفون ۴ در سال ۲۰۱۲ (زمانی که استیو جابز هم فوت کرده بود و تیم کوک جای او را گرفته بود) آیفون ۵ معرفی شد. اولین آیفون ۴ اینچی تاریخ!!! دو سال بعد از آن در سال ۲۰۱۴ آیفون ۴٫۷ اینچی آیفون ۶ نام گرفت و مدل ۵٫۵ اینچی آیفون آیفون ۶ پلاس نام گذاری شد. آیفون ها برای پاسخ به نیاز کاربران (نیاز به گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگتر) عرضه شد.

استیو جابز در ۵ اکتبر ۲۰۱۱ فوت کرد. حالا ۵ سال است که او در میان جامعه اپلی ها نیست. تصورش سخت است، اگر استیو جابز حالا زنده بود چه فکری در  مورد آیفون ۴٫۷ اینچی یا آیفون ۵٫۵ اینچی می کرد. شاید اگر استیو جابز زنده بود این واقعیت را میپذیرفت که گذر زمان باعث تغییر در سلیقه و نیاز کاربران می شود.

منبع:engadget.com


 

 

نظر خود را بنویسید

avatar