هکر معروف iCloud به ۵ سال حبس محکوم شد!

هکر معروف iCloud به ۵ سال حبس محکوم شد!

هکری که در هک حساب های شخصی افراد در سال ۲۰۱۴ دست داشت به ۵ سال حبس محکوم شد. Edward Majerczyk که به خاطر زیر پا گذاستن قوانین سایبری دستگیر شده بود، مانند همکار هکر خود، Ryan Collins به حبس محکوم شد. ادوارد ۲۸ ساله با ارسال پیام های Spam به افراد، آنها را گمراه، و از اطلاعات آنها سوء استفاده کرد.

افراد که فکر می کردند این سایت ها امن هستند نیز با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور حساب های شخصی خود، اطلاعات را دودستی به این هکرها می دادند. اکانت هایی مثل iCloud و Gmail که باعث لو رفتن عکس ها و اطلاعات شخصی ۳۰۰ نفر از آنها شد که عده ای از آنها نیز افراد مشهور بودند.

دستیار ارشد معاون FBI طی یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: “این هکر با هک کردن حساب کاربری اشخاص، مخصوصا اشخاص مشهوری که در این لیست بودند، وارد زندگی شخصی آنان شده و باعث شد آنها متحمل رسوایی جبران ناپذیری شوند”

” همه ما اطلاعاتی را روی گوشی های هوشمند خود نگاه می داریم و اتفاقاتی از این دست به ما یادآوری می کنند که از اطلاعات خود بهتر محافظت کنیم.”

پیش تر، کالینز هم به چنین جرمی محکوم شده بود اما چون هیچ مدرکی وجود نداشت که این دو در پخش کردن این اطلاعات و عکس ها هم دست داشتند، فقط به ۱۸ ماه حبس محکوم شد. ” ما هیچ مدرکی دال بر انتشار این اطلاعات و عکس ها توسط این دو هکر نیافته ایم”


 

نظر خود را بنویسید

avatar