احتمالا دیگر iPhone 16GB را نخواهید دید

احتمالا دیگر iPhone 16GB را نخواهید دید

روزهای ۱۶ گیگی رو به پایان است. با توجه به گزارش ها، از مدل جدید iPhone به بعد، دیگر مدل ۱۶ گیگی نخواهد داشت و اولین مدل iPhoneها، ۳۲ گیگی خواهد بود. این اولین بار نیست که چنین اتفاقی می افتد.

در این سال های اخیر، حافظه ۱۶ گیگی برای کاربران کافی نبوده. کاربرانی که می خواهند تعداد زیادی اپ، موسیقی، عکس و … روی گوشی خود نگه دارند. مخصوصا اینکه در مدل های اخیر آیفون، فیلم برداری ۴K هم داریم. حتی با احتساب فضایی که iCloud در اختیار کاربران می گذاشت، باز هم ۱۶ گیگ برای آنها کم بود. بنابراین اپل دیگر قصد ندارد iPhone 16 گیگی تولید کند.

مدیر اجرایی اپل معتقد است که iCloud به دارندگان مدل های ۱۶ گیگی کمک بزرگی می کند که بنوانند فضای بیشتری در اختیار داشته باشند. “اعتقاد بر این است که iCloud می تواند کمک بزرگی باشد و این عقیده را به وجود آورده که کاربران می توانند عکس ها، Docها و …. را روی iCloud خود ذخیره کنند. جون دیگر نیازی به داشتن یک حافظه بزرگ روی گوشی خود نیستند.”

در مدل های ۶ و ۶s، اپل به جای حذف مدل ۱۶ گیگ، مدل ۳۲ گیگ را حذف کرد و به کاربران حق انتخابی میان مدل های ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگی را داد. در حالی که برای iPhone7، مدل محبوب ۳۲ گیگی به جمع آیفون ها اضافه می شود و اینبار مدل ۱۶ گیگی حذف خواهد شد. اما سوال اصلی اینجاست که اتفاق بعدی چیست؟ با توجه به اینکه iPad pro ظرفیت ۲۵۶ گیگی هم دارد، شاید در آینده iPhone هم مجبور به جنین تغییر شود. البته که ظرفیت ۱۲۸ گیگ کنونی بسیار زیاد است. اما مشخص هم نیست که در آینده چه پیشرفت هایی مثلا در دوربین اپل حاصل شود که مجبور به بالا بردن حافظه آن شوند.

با تمام این صحبت ها، امسال پایان مدل ۱۶ گیگ خواهد بود و انتظار می رود اپل مدل جدید را در ماه سپتامبر معرفی کند.


 

نظر خود را بنویسید

avatar