گوگل در حال ساخت دو Nexus Smartwatch است!

گوگل در حال ساخت دو Nexus Smartwatch است!

به احتمال زیاد شرکت گوگل در حال کار روی ساخت دو ساعت هوشمند با نام نکسوس است. پس با این حساب گوگل هم به جمع رقبای Motorola و Samsung پیوسته. این خبر از یک منبع غیر رسمی اما قابل اعتماد به نام Android Police منتشر شده. ظاهرا نام غیر رسمی این دو ساعت، Swordfish و Angelfish است که هردو صفحه ای گرد دارند.

ظاهرا یکی از این دو ساعت بزرگتر از دیگری است. ساعت بزرگتر دارای شبکه LTE، GPS و یک سنسور اندازه گیر ضربان قلب بوده اما ساعت کوچکتر نه GPS دارد و نه قابلیت اتصال به شبکه  LTE. این وبسایت ظاهرا اطلاعات زیادی همراه با جزئیات دارد که آنها را منتشر هم کرده. Angelfish که ساعت بزرگتر است، ۴۳٫۵mm عرض و ۱۴mm ضخامت دارد که نشان می دهد ساعت بزرگی است اما باز هم از مدل های مشابه دیگر شرکت ها کوچکتر است. این ساعت یک دکمه بزرگ، و دو دکمه کوچکتر برای انجام کارهای خاص دارد. البته هنوز مشخص نیست که دقیقا هرکدام از این دکمه ها چه کاری انجام می دهند.

Swordfish که ساعت کوچکتر است، عرض ۴۲mm و ضخامت ۱۰٫۶mm دارد و همانطور که گفتیم نسبت به دوستش Angelfish قابلیت های کمتری دارد. این ساعت فقط یک دکمه دارد که کنار آن تعبیه شده. دانستن این که آیا هر کدام از این دو ساعت از پردازشگر  Snapdragon Wear 2100 استفاده خواهند کرد یا نه، جالب است. این پردازشگر به طور خاص برای گجت های پوشیدنی طراحی شده و باعث افزایش طول عمر باتری می شود.

 

google

خبر خوش دیگر این است که این دو ساعت از google assistant و android Wear 2.0 استفاده خواهند کرد. google assistant که دستیار شخصی شما است و android wear هم که سیستم عامل این دو ساعت خواهد بود. اگرچه این منبع قابل اعتماد است اما به شما توصیه می کنیم تا این شایعات را کاملا باور نکنید. هنوز تاریخ عرضه ای برای این دو ساعت اعلام نشده و بعید است قبل از گوشی Nexus به بازار بیاید.


 

نظر خود را بنویسید

avatar