شرکت Ringing Bells چگونه می خواهد به فروش گوشی ۴ دلاری خود ادامه دهد؟

شرکت Ringing Bells چگونه می خواهد به فروش گوشی ۴ دلاری خود ادامه دهد؟

۴! این عددی است که با آن می توانید یک گوشی Freedom 251 بخرید. علت نامگذاری این گوشی هم به این علت است. عدد ۲۵۱ در نام این گوشی در واقع قیمت آن به واحد پول روپیه (واحد پول هند) است. که تقریبا برابر با ۴$ می شود. با این حال زمانی که اکثر ما به پرداخت ۶۰۰$ برای یک گوشی پرچم دار عادت کرده ایم، خرید چنین گوشی با این قیمت کمی دور از ذهن است. همین امر هم تبدیل به چالشی برای شرکت سازنده این گوشی شده. چرا که فروختن گوشی با چنین قیمت و تداوم فروش آن اصلا کار راحتی نیست. برای همین روز پنجشنبه این شرکت اعلام کرد که در حال ساخت محصولات جدیدی است و هر سودی که از این محصولات جدید کسب کند را برای تولید تعداد بیشتری از گوشی Freedom 251 خرج خواهد کرد.

در بین این محصولات، دو گوشی هوشمند جدید هم دیده می شود که اینبار گران تر از ۴$ هستند. یکی از آنها با نام Elegance است که حدودا ۶۰$ فروخته خواهد شد و مدل دیگر Elegance، قیمتی معادل ۶۵$ خواهد داشت. اطلاعات دقیقی درباره این گوشی ها منتشر نشده اما ظاهرا از یک صفحه ۵ اینچی ۷۲۰x1,280 و یک رم ۱ گیگی استفاده خواهند کرد. این کمپانی همچنین یک تلیویزیون LED هم معرفی کرده که فقط ۱۴۰$ قیمت دارد.

به گفته مدیر اجرایی این کمپانی، هزینه تمام شده هر گوشی Freedom 251 حدود ۲۰$ است که بعد از کسر درآمد کمپانی هایی که اپ های از پیش نصب شده خود را روی گوشی نصب می کنند، حدود ۲$ می شود. یعنی این کمپانی روی فروش هر گوشی Freedom 251، حدود ۲$ ضرر می کند. شاید شما هم تعجب کردید که چرا این کمپانی چنین کاری کرده؟

خب اگر نمی دانستید، هند دومین کشور از لحاظ جمعیت است. ۷۵۰ میلیون از آنها صاحب گوشی نبوده و از نظر اقتصادی در سطح مناسبی قرار ندارند که بتوانند برای یک گوشی ۶۰۰ دلاری پرچم دار پول بپردازند. برای همین این کمپانی قصد دارد تا با این قیمت، هر شهروند هندی را صاحب یک گوشی موبایل کند. مدیر اجرایی کمپانی نیز امیدوار است با دریافت کمک ۷٫۴ میلیارد دلاری دولت بتواند ضرر وارده به کمپانی را جبران کند و خاطر نشان کرد که حتی بدون دریافت چنین کمکی از سوی دولت، به تولید خود ادامه خواهد داد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar