نظرات اولیه راجع به iOS10 Beta

نظرات اولیه راجع به iOS10 Beta

نسخه بتای IOS جدید اپل، هم اکنون در دسترس بوده و اگر خیلی مشتاق هستید می توانید در سایت اپل ثبت نام کرده و آن را دانلود کنید. البته این سیستم عامل هنوز باگ هایی دارد. پس پیشنهاد می کنیم تا پاییز صبر کنید. از همان ابتدا که این نسخه را دانلود کرده و گوشی را آپدیت می کنید، متوجه تغییرات می شوید. Slide To Unlock یادتان است؟ جمله ای که موقعی که می خواستید قفل گوشی را با آن باز کنید از آن استفاده می کردید. این خوش آمد گویی دیگر وجود ندارد. دلیل آن را جلوتر می گوییم. با ما همراه باشید تا تغییرات به وجود آمده را با هم مرور کنیم.

Raise To Wake

این ویژگی شاید یکی از پرکاربردترین تغییرات باشد. قبلا هر وقت می خواستیم notificationها را چک کنیم مجبور بودیم یکی از دکمه های Home یا Power را فشار دهیم. ریسکی که زدن دکمه Home داشت، این بود که ممکن بود آیفون را Unlock کرده و همه notificationها از دست برود. این مشکل با این ویژگی جدید کاملا رفع شده و شما برای Unlock کردن گوشی، باید حتما دکمه Home را فشار دهید تا سنسور اثر انگشت کار کند. متاسفانه این ویژگی فقط برای آیفون های جدید خواهد بود. یعنی از مدل iPhone 6 به بعد.

IOS 10

Notificationهای غنی تر

notificationها هم تغییرات زیادی کرده اند. یک حاشیه دور آنها طراحی شده و با ۳D Touch می توانید کارهای زیادی را به سرعت انجام دهید. طبیعی است که ۳D Touch هم در مدل های جدید iPhone استفاده شده و نه قدیمی ترها.

IOS 10

مثلا زمانی که یک ایمیل برایتان آمده و notification آن روی صفحه پدیدار می شود، می توانید با استفاده از ۳D Touch آن را Archive کرده یا پاک کنید یا کارهای دیگر انجام دهید. با استفاده از این ویژگی ها دیگر نیازی نیست برای کارهای این چنینی دیگر حتی iPhone خود را Unlock کنید و می توانید از همان صفحه Lock، کارهای زیادی انجام دهید.

iMessage هم با استفاده از این ویژگی ها بهتر شده. کافی است روی هرکدام از Messageها لمس کرده تا صفحه ای باز شود. در این صفحه Chat History شما نمایان است و می توانید همان جا به پیام ارسال شده پاسخ دهید. زمانی که پیام را ارسال کردید، به سرعت به Lock Screen باز خواهید گشت.

زمانی که آیفون خود را Unlock می کنید تمام notificationهای شما تمیز می شوند. اما می توانید با پایین کشیدن صفحه از بالا، تمام آنها را یکجا ببینید. پاک کردن notificationها از این منو کار چندان جالبی نبود چون باید همه آنها را تک تک پایک می کردید. اما در نسخه جدید، با لمس “Clear All Notifications” می توانید تمام آنها را یکجا پاک کنید.

Control Center

تغییرات این بخش شاید یکی از بهترین تغییرات IOS 10 باشد. اگر نمی دانید این بخش کجاست؟ زمانی که صفحه را از پائین به بالا می کشید این بخش ظاهر می شود. وقتی این کار را می کنید، بخش control center ظاهر می شود که در این نسخه بسیار ساده تر و بهتر شده. کافی است زمانی که می خواهید به موسیقی دسترسی پیدا کنید، قسمت control center را به سمت راست بکشید تا به موسیقی پلیر دسترسی پیدا کنید. یک بار دیگر اگر آن را به سمت راست بکشید، به قسمت Apple Home دسترسی پیدا خواهید کرد.

IOS 10

IOS 10

 

 

 

 

 

 

 

ویجت ها(Widgets)

ویجت کردن یک اپ بسیار ساده شده. کافی است تا با ۳D Touch روی یک اپ، منوی آن را باز کنید و از میان گزینه ها، Add Widget را انتخاب کنید. تنها عیب این ویجت ها این است که نمی توان سایز آنها را تغییر داد. یعنی حتی اگر یک اپ هیچ اطلاعاتی برای نمایش نداشته باشد، باز هم همان قدر فضا اشغال می کند که یک اپ پر از اطلاعات.

ios-10-widgets-new-650-80

Messages

قسمت Messages تغییرات زیادی کرده. البته این تغییرات بیشتر باعث لذت بردن شما از پیام دادن می شود تا این که نوآورانه باشد. قسمتی که می توانید در آن تایپ کنید کوچکتر شده تا جایی برای سه دکمه دیگر باز کند. Photos, Sketches و Apps. با این کار، اپل قسمت Message خود را شبیه به اپ Messenger فیسبوک کرده. بنابراین شما می توانید به دوستان خود استیکر بفرستید. اگر استیکر هم کافی نبود، می توانید از Emojiها استفاده کنید. شکلکهایی که اندازه آنها بزرگتر شده. ویژگی دیگر این است که می توانید متن خود را تایپ کرده و با لمس کردن قسمتی، بعضی کلمات که شکلک آن موجود است، تبدیل به شکلک می شوند. ارسال بعضی از کلمات هم باعث ایجاد انیمیشن می شود. مثلا اگر کلمه “تبریک” را ارسال کنید، برای طرف کلمه “تبریک” همراه با انیمیشن آتش بازی ارسال می شود.

ios-10-messages-emoji-overload-650-80

Maps

این قسمت تغییرات زیادی نکرده. فقط اینکه آیکون ها و فونت ها بزرگتر شده و می توان از سرویس هایی مانند Uber در آن استفاده کرد.

ios-10-maps-650-80

Phones

این قسمت تغییر کوچک اما کاربردی داشته. زمانی که به اطلاعات Contact شخصی دسترسی پیدا می کنید، زیر آن اشکالی تعبیه شده شامل، Call, Message, Facetime و Mail. این اشکال کاملا قابل تغییر خواهند بود. می توانید برای شخص مورد نظر اشکالی مثل Whatssapp تعبیه کنید. اگر هم به جای شماره تلفن کسی Apple ID وی را داشته باشید، IOS آن را به طور هوشمند تشخیص داده و آیکون های مناسب را در قسمت Contact قرار می دهد.

ios-10-voip-calls-650-80

Apple Music، News و ساعت هم تغییرات کمی کرده. ساعت یک تم تاریکتر به خود گرفته که شاید این نوید را بدهد که یک Dark Mode به IOS اضافه شود.

می توانید اپ های از پیش نصب شده اپل را فقط Hide کنید.

اپ هایی که می توانید پاک کنید: Mail, Notes, Contacts, iCloud Drive, Music, Reminders, Calendar, iTunesStore, Videos, Stocks, iBooks, Tips, FaceTime, Weather,Home and Maps

اپ هایی که نمی توانید پاک کنید: Health, Feedback, Wallet, Photos, Camera, Clock, Settings, Messages, Phone

این بود اولین تجربه نسخه بتای IOS 10 از وبسایت Techradar. این نسخه همانگونه که از نامش پیداست، نسخه بتاست و پر از باگ. این باگ ها طی تابستان توسط توسعه دهندگان به اپل اعلام شده و امیدواریو در پاییز، نسخه اصلی و کامل این سیستم عامل با باگ های کمتری عرضه شود.


 

نظر خود را بنویسید

avatar