احتمالا آیفون ۷ از آیفون ۶اس ۱۰۰ دلار ارزانتر خواهد بود

احتمالا آیفون ۷ از آیفون ۶اس ۱۰۰ دلار ارزانتر خواهد بود

iphoneطبق اخبار و شایعاتی که چند ماه اخیر منتشر شد همه می دانیم که آیفون ۷ بسیار شبیه به آیفون ۶اس خواهد بود و تغییر بزرگی را نخواهیم دید. همین دلیلی است که طرفداران آیفون به اندازه سال های پیش برای رونمایی آیفون جدید، زیاد هیجان زده نیستند. اما پیش بینی می شود که اپل برای خوشحال کردن طرفدارانش امسال قیمت آیفون هایش را ۱۰۰ دلار کاهش دهد.

این محاسبات که از گزارشات فوربس نشات می گیرد میگوید اپل امسال مدل ۱۶ گیگابایتی آیفون را عرضه نمی کند و مدل پایه آیفون از این به بعد ۳۲ گیگابایت خواهد بود. البته این خبر را بارها و بارها در چند ماه اخیر شنیدیم و به نظر این خبر واقعی است. همچنین طبق شایعات، گفته شده که امسال آیفون ها را در مدل های  ۳۲/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت خواهیم دید.

بر این اساس آیفون ۷ با ظرفیت ۳۲ گیگ قیمت ۶۴۹ دلار ، ظرفیت ۱۲۸ گیگ قیمت ۷۴۹ دلار و ظرفیت ۲۵۶ قیمت ۸۴۹ دلار خواهد داشت. آیفون ۷ پلاس هم به ترتیب قیمت ۷۴۹ دلار و ۸۴۹ دلار و ۹۴۹ دلار برای ظرفیت های ۳۲ گیگ و ۱۲۸ گیگ و ۲۵۶ گیگ خواهد داشت. اما چطور آیفون ۷ صد دلار ارزان می شود؟

محاسبه اش زیاد کار سختی نیست. مدل ۱۶ گیگ آیفون ۶اس به دلیل حجم بالای فیلم برداری و عکس های با کیفیتش، بی استفاده است. تازه به غیر از این ۳ گیگ هم از ۱۶ گیگ صرف سیستم عامل می شود و ۱ گیگ هم برای آپدیت ها باید خالی باشد. یعنی آیفون ۱۶ گیگی ۱۲ گیگش قابل استفاده است. حجم هر عکس ۱۲ مگاپیکسلی ۳-۴ مگابایت و فیلمبرداری ۴K در هر دقیقه ۳۷۵ مگابایت فضای خالی می خواهد. با این حساب مشتریان آیفون مجبور هستند که حداقل مدل ۶۴ گیگابایتی آیفون را خریداری کنند و ۱۰۰ دلار هزینه بیشتری بپردازند. در فروش آیفون ۶اس هم دیدیم که آیفون ۶اس ۱۶ گیگابایتی فروش ضعیفی داشت.

اما مدل ۳۲ گیگابایتی حداقل فضا را برای استفاده معمولی از گوشی در اختیار می گذارد. در مدل های ۳۲ گیگ آیفون ۲۸ گیگ فضای قابل استفاده وجود دارد. با حذف مدل ۱۶ گیگابایتی از آیفون های اپل، احتمالا قیمت مدل ۳۲ گیگابایتی برابر با مدل ۱۶ گیگابایتی شود و مدل های با ظرفیت بیشتر هم ۱۰۰ دلار ارزان شوند. قبلا هم شاهد آن بودیم که اپل با حذف مدل ۳۲ گیگابایتی آیفون، قیمت مدل ۶۴ گیگابایتی را ۱۰۰ دلار کاهش داد.

منبع:mobipicker.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar