سونی و مایکروسافت، در گیمزکام امسال حضور نخواهند داشت!

سونی و مایکروسافت، در گیمزکام امسال حضور نخواهند داشت!

نمایشگاه گیمزکام امسال، در جای همیشگی خود، یعنی شهر کلن آلمان، و از تاریخ ۲۸ مرداد، تا ۳ شهریور برگزار خواهد شد. اما دیروز، غول صنعت گیم، شرکت مایکروسافت اعلام کرد که در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد. مدیر اجرایی اکس باکس دیروز این خبر را اعلام کرده و گفت، اکس باکس هیچ کنفرانسی در گیمزکام امسال نخواهد داشت اما غرفه این شرکت دایر بوده و علاقمندان می توانند بازی های Gears of War 4 ،Forza Horizon 3 ،Halo Wars 2 ،ReCore ،Sea of Thieves ،We Happy Few ،Everspace و Cuphead را تجربه کنند.

دلیل این تصمیم مایکروسافت را هم می توان تا حدودی حدس زد. مایکروسافت در E3 امسال دو کنسول جدید یعنی One S(تابستان عرضه می شود) و Scorpio، و همچنین لیستی از بازی های جدیدش را معرفی کرد. با توجه به نزدیک بودن این دو کنفرانس به هم، یعنی E3 و گیمزکام، این تصمیم قابل پیش بینی بود چون این شرکت تمام آنچه می خواست را در E3 معرفی کرد. حتی اگر بازی یا محصول جدیدی برای معرفی داشته باشد هم، هوشمندانه نیست همه آنها را دو یک کنفرانس نزدیک به هم معرفی کند.

سونی هم ظاهرا در این تصمیم مثل رقیبش مایکروسافت عمل کرده. سال گذشته هم سونی در گیمزکام شرکت نکرد و دلیلش هم، همین نزدیکی زمانی E3 و گیمزکام بود. این خبر که توسط JeuxVideo منتشر شد، همچنین اعلام کرد که سونی احتمالا در کنفرانس بعدی از نئو، و شاید یک کنسول دوم رونمایی کند. دلیل این گمانه زنی هم این است که سال گذشته هم سونی در کنفرانس گیم پاریس که در ماه اکتبر برگزار شد، شرکت کرد و بازی های جدیدش را معرفی کرد و نه گیمزکام!

عدم شرکت این دو غول صنعت گیم قطعا ضربه بزرگی به اعتبار و محبوبیت گیمزکام خواهد زد، و شاید مسئولان این نمایشگاه به فکر تغیر دادن تاریخ برگزاری آن باشند تا کمی از E3، از نظر زمانی فاصله بگیرد و به رونق گذشته بازگردد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar