مشخصات کنسول جدید سونی، PS4 Neo لو رفت!

مشخصات کنسول جدید سونی، PS4 Neo لو رفت!

اخیرا حرف و حدیث زیادی درباره کنسول جدید سونی وجود داشت. وجود این کنسول جدید توسط اندرو هاوس تایید شد اما اطلاعات بیشتری از آن منتشر نشد. تصاویری در اینترنت منتشر شد که تفاوت های سخت افزاری این کنسول را به ما نشان می دهد. بعضی از اطلاعات را قبلا هم می دانستیم. مانند اینکه این کنسول کیفیت ۴K را برای کسانی که تلویزیون ۴K دارند به ارمغان می آورد و از آن پشتیبانی می کند. همچنین این که این کنسول جدید جایگزین PS4 نیست و تمام بازی هایی که از ماه اکتبر به بعد عرضه شوند، روی هر دو کنسول اجرا می شوند. اگر هم تلویزیون ۴K ندارید، می توانید از نرخ تصویر بیشتر لذت ببرید.

neo_leak_1

حال به دومین عکس می‌رسیم، چیزی که همه ما در انتظارش بودیم، سخت‌افزار نئو. طبق عکس های منتشر شده، نئو از همان پردازنده Jaguar هشت هسته‌ای استفاده می‌کند که ۲.۱ گیگاهرتز قدرت دارد و در مقایسه پلی استیشن ۴ که ۱.۶ گیگاهرتز قدرت داشت، ۱.۳ برابر قوی‌تر است. پردازنده گرافیکی آن نسخه بهبودیافته AMD GCN CUs است که ۲.۳ Flop بهبود داشته در کنار آن Memory نئو همان هشت گیگابایت GDDR5 است که البته ۱.۲۴ برابر قوی‌تر از پلی استیشن ۴ است چرا که ۲۱۸ گیگابایت بر ثانیه پهنای باند دارد. هارد نئو همانند نسخه قبلی خواهد بود.

neo_leak_2

این پایان ماجرا نیست و در ادامه شاهد نکات بسیار جالبی هستیم. ما می‌دانیم که سونی می‌خواهد توسعه دهندگان بازی‌هایشان را با فریم‌ریت بهتر در کنار گرافیک بهبودیافته برای نئو عرضه نمایند. حال بعضی از توسعه دهندگان نمی‌توانند فریم‌ریت ثابتی در کنار رزولوشنی بالا داشته باشند و سونی نیز استراتژی رزولوشن پایین‌تر را معرفی می‌کند که به آن‌ها اجازه می‌دهد برای بالاتر بردن فریم‌ریت بازی‌های نئو از پلی استیشن ۴، بافر نمایش داده شده را کاهش دهند، این کاری است که کنسول‌های کنونی خصوصا ایکس‌باکس وان آن را انجام می‌دهند که سخت افزار بازی را به‌صورت ۱۰۸۰ خروجی می‌دهد ولی با بافر کمتر نمایش داده می‌شود تا فریم‌ریت ثابت میسر شود. همچنین سونی نمی‌خواهد که توسعه دهندگان بازی‌ها را با رزولوشن ۱۴۴۰P برروی تلویزیون‌های ۴K اجرا کنند زیرا تجربه بازی‌ها برروی یک تلویزیون ۴K با چنین رزولوشنی دیگر تفاوتی با تلویزیون‌های HD نخواهد داشت و آن‌ها را تشویق کرده است که از تکنیک رندر شطرنجی استفاده کنند.

neo_leak_3

neo_leak_4

neo_leak_5

هنوز این مشخصات از سوی سونی تایید نشده اند اما تجربه ثابت کرده که این شایعات در اکثر مواقع حقیقت دارند.

گرفته شده از وبسایت گیمفا


نظر خود را بنویسید

avatar