شرکت گوگل پروژه ساخت هدست واقعیت مجازی خود را لغو کرد!

شرکت گوگل پروژه ساخت هدست واقعیت مجازی خود را لغو کرد!

بازار هدست های واقعیت مجازی این روزها داغ است و هر کمپانی که به نحوی به صنعت بازی و سرگرمی مرتبط است، در حال ساخت هدست منحصربفرد خود است. شرکت گوگل یکی از همین شرکت ها بود که قصد داشت هدست واقعیت مجازی مختص به خود را بسازد. اما گزارش ها حاکی از آن هستند که این شرکت، پروژه را لغو کرده و از ساخت آن دست کشیده. در همین حین، گوگل ترجیح داده تا به جای سرمایه گذاری روی سخت افزار قدرتمند، روی ساخت یک هدست واقعیت مجازی برای گوشی کار کند. و سازندگان و توسعه دهندگان را به ساخت بازی ها و اپ های سازگار با این هدست، تشویق کند. در ماه مه، گوگل یک پلتفرم به نام DayDream را عرضه کرد که بسیار قوی تر از هدست قبلی این شرکت بود و گفته می شود این شرکت قصد دارد تا یک هدست DayDream دیگر هم عرضه کند که روی آخرین نسخه اندروید کار می کند.

ظاهرا گوگل در آزمایشگاهش به نام X که شامل ۵۰ نفر نیروی انسانی بوده، قصد طراحی یک سیستم عامل منحصربفرد برای این هدست جدید را داشته. اما گوگل این پروژه را به نفع اندروید لغو کرده. البته لازم به ذکر است که شرکت گوگل بسیاری از پروژه های آزمایشگاه X را یا لغو می کند و یا تبدیل به پروژه های دیگر می کند و این یک امر طبیعی است. اما همین تغییر مسیر نشان می دهد که گوگل قصد ندارد به طور مستقیم و از طریق سخت افزار با شرکت های دیگر مثل سامسونگ، HTC و Facebook رقابت کند. این ۳ شرکت هدست های گرانی به بازار عرضه خواهند کرد. گوگل ترجیح می دهد رقابت را از پائین به بالا شروع کند و این امر را با عرضه DayDream اثبات کرد، چون همان زمان هم کارشناسان پیش بینی کردند که گوگل قصد سرمایه گذاری برای هدست واقعیت مجازی گوشی را دارد و نه چیز دیگر.

گوگل هنوز این اخبار را تایید یا تکذیب نکرده اما لغو کردن این پروژه هم به این معنی نیست که گوگل برای همیشه ساخت یک هدست پیشرفته که با هدست های رقیب مقابله کند را فراموش خواهد کرد.


نظر خود را بنویسید

avatar