قابلیت های جدید سیستم عامل جدید Apple Watch

قابلیت های جدید سیستم عامل جدید Apple Watch

همانند آیفون، ساعت هوشمند اپل هم با فرا رسیدن پائیز صاحب یک سیستم عامل جدید خواهد شد. پس بگذارید بدون مقدمه به سراغ قابلیت های جدیدی که در نسخه بتا آمده بحث کنیم. این آپدیت، در فصل پائیز و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

تاریخ عرضه

watchOS 3

همان طور که گفتیم، این آپدیت در فصل پائیز عرضه خواهد شد که یک بازه ۳ ماه است. پس احتمال دارد حداقل تا ۲ ماه دیگر بتوانیم این آپدیت را نصب کنیم. حوالی تاریخ ۲۲ سپتامبر(شروع پائیز) انتظار داریم آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس و یا حتی Apple Watch جدید معرفی عرضه شوند. طبق شایعات، ممکن است Apple Watch 2 همزمان با دو آیفون جدید معرفی و عرضه شود. اینکه اپل سخت افزار ساعت جدید را برای Watch OS 3 تقویت کند، بسیار جالب خواهد بود.

Watch OS beta

watchOS 3

لازم نیست تا تاریخ عرضه OS جدید صبر کنید و می توانید نسخه بتای آن را دانلود کنید. البته این نسخه، نسخه بتای مخصوص توسعه دهندگان است و شما برای اینکه جزو این دسته باشید باید مبلغ ۱۰۰$ پرداخت کرده و ثبت نام کنید. البته اپل هنوز عرضه بتای عمومی را تایید نکرده و شاید هم این نسخه عرضه نشود. در صورت عدم عرضه نسخه بتای عمومی یا باید تا پائیز صبر کنید یا باید ۱۰۰$ برای پیوستن به جمع توسعه دهندگان پرداخت کنید.

قابلیت های Watch OS 3

سرعت سیستم عامل جدید بسیار بالا است. اپل می خواهد بالاترین سرعت را حین کار با ساعت هوشمند خود تجربه کنید. سرعت نسخه بتای OS 3 حتی از نسخه اصلی OS 2 بالاتر است. خیلی بالاتر.

watch os 3

یک Dock جدید هم طراحی شده که شما می توانید اپ هایی که از آنها بیشتر استفاده می کنید را درون آن بچینید تا سریعتر از گذشته به آنها دسترسی پیدا کنید. این داک از طریق دکمه کناری ساعت قابل دسترسی است و شامل اپ های Messages, Timer, Workout, GoPro, Camera, Apple Home , Facebook Messenger, Mail, Google Tasks و  Playing می باشد.

قسمت Control Center هم مانند آیفون شده و کافی است صفحه را از بالای گوشی به پائین بکشید تا به این قسمت دسترسی پیدا کنید. این تغییر با این که کوچک است اما تاثیر زیادی در راحت شدن دسترسی به کنترل سنتر دارد. همچنین این قسمت شامل موارد battery life, airplane mode, silent mode , do not disturb, Find My iPhone, lock your smartwatch و Airplay می باشد.

watchOS 3

یک قابلیت جدید دیگر هم SOS است که به شما در موقعیت های اورژانسی کمک می کند. کافی است دکمه کناری ساعت را نگاه دارید تا به آن دسترسی پیدا کنید. اگر ساعت به تلفنتان وصل باشد، مثلا به یک بیمارستان زنگ می زند و مکان شما را گزارش می دهد. خوبی این قابلیت هم این است که در همه کشورها کار می کند.

watchOS 3

اپ Activity هم مکه مخصوص فعالیت های ورزشی است تغییر کرده و این امکان را به شما می دهد تا با دوستان یا اعضای خانوانده رقابت کنید. کافی است زمانی که در اپ Activity هستید، صفحه را به سمت راست بکشید تا آمار فعالیت خود را به اشتراک بگذارید. همچنین این اپ برای افرادی که روی صندلی چرخدار هم هستند مناسب است.

WatchOS 3

اپ جدید Breathe هم با این آپدیت به ساعت شما اضافه می شود. می توانید بعد از یک روز سخت کاری، وارد اپ شوید تا به شما ورزش های ملایم ۱ تا ۵ دقیقه ای پیشنهاد کند. می توانید notification هم تنظیم کنید تا به شما در ساعتی خاص یادآوری کند که وقت ریلکس کردن است. حتی با چشمان بسته هم می توانید از این اپ استفاده کنید چون به شما از طرق ویبره می گوید که چه زمانی دم و بازدم کنید.

Watch OS 3

Messaging هم در این آپدیت تغییر می کند و شما می توانید سریعتر به پیامهای رسیده پاسخ دهید. Scribble هم قابلیت جدیدی است که می توانید شکل یک حرف را روی صفحه بکشید تا تبدیل به همان حرف شود. و از ترکیب چند حرفی که کشیده اید، کلمه بسازید.

Watch OS 3

Faceهای جدید هم به ساعت ها اضافه شده و می توانید مثل عوض کردن صفحه آن ها را تغییر دهید. همچنین می توانید اطلاعات هواشناسی را هم به آن اضافه کنید تا همیشه از وضعیت هوا آگاهی داشته باشید. فیس میکی ماوس، از فیس های جدید اضافه شده است.

Watch OS 3

این بود تغییرات نسخه بتای Watch OS 3. تاکنون که اطلاعی از نسخه بتای عمومی منتشر نشده پس پیشنهاد می کنیم اخبار جدید Watch OS 3 را از سایت ما پیگیری کنید.


 

نظر خود را بنویسید

avatar