بعد از مرگ چه بلایی بر سر شبکه‌های اجتماعی تان میاید؟

بعد از مرگ چه بلایی بر سر شبکه‌های اجتماعی تان میاید؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که چه بلایی بر سر شبکه‌های اجتماعی بعد از مرگ می آید؟

همه ی ما در یک یا چند شبکه ی اجتماعی عضو هستیم که پسورد آن‌ را هم خود ما فقط داریم پس اگر یک فردی فوت کند پس از مرگش چه کسی‌ اداره ی صفحه ی مجازیش را به عهده می‌گیرد؟ یا اگر پسورد را افراد دیگر داشته باشند میتوانند به شبکه‌های اجتماعی ما سر بزنند و اطلاعات را تغییر بدهند،پس باید مدیران این شبکه یک فکری برای این مساله کرده باشند.

فیسبوک که یکی‌ از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی محسوب میشود در حال حاضر ۱.۶ میلیارد کاربر در سر تا سر دنیا دارد. در سال قبل بر اساس یک آمار گیری متوجه شدند روزانه ۸ هزار کاربر فیسبوک فوت میکنند. به همین علت این شبکه دست به کار شد تا بتواند اکانت این دسته از کاربران را مدیریت کند. Jasmine Probst از تیم طراحی فیسبوک با نزدیکان یکی‌ از فوت شدگان تماس گرفت تا از آن‌‌ها برای اینکه بعد از مرگ کاربران چه بلایی را بر سر اکانت فرد فوت شده بیاورند مشورت بگیرد.

پس از آن‌ تیم فیسبوک تصمیم گرفت که به یکی‌ از دوستان نزدیک کاربر که خود کاربر قبل از مرگ انتخاب کرده است اجازه ی دسترسی‌ به اکانت را بدهد. برای اینکار به بخش تنظیمات رفته و در قسمت Legacy Contact فرد مورد نظر را نام ببرید.

legacy contact
پس از مرگ فردی که انتخاب کردید میتواند به حساب شما دسترسی‌ داشته باشد اما نمی‌تواند همه ی موارد همچون پیام‌های شخصی‌ شما را ببیند، فقط میتواند عکس پروفایل را عوض کند و یک پست بگذارد. بقیه ی تنظیمات به حالت قبلی‌ باقی‌ میماند و قبل از اسم کاربر یک Remembering اضافه میشود.

facebook remembering

همچنین میتوانید در بخش تنظیمات از فیسبوک بخواهید حساب شما را مسدود کند اما در این قسمت باید فیسبوک از مرگ شما مطلع شود. به همین دلیل فیسبوک از کاربرانش خواسته تا در مورد تصمیم گیری بعد از مرگشان با یکی‌ از دوستان خود در دنیای واقعی‌ صحبت کنند.

بر اساس تحقیقی در سال ۲۰۱۵ مشخص شد که هر کاربر به طور میانگین ۵ حساب کاربری در شبکه‌های مختلف دارد که امسال این آمار به دلیل بیشتر شدن شبکه‌های اجتماعی بیشتر شده است .

به این ترتیب اگر شما هم در شبکه‌های اجتماعی مختلفی عضو هستید، مدیریت این حساب‌ها پس از فوت شما برای دوستانتان دشوار خواهد بود. احتمال دارد که برخی از این حساب‌ها حتی تا چندین سال بعد آنلاین باقی بمانند.

یکی‌ دیگر از این شبکه‌های بزرگ اجتماعی اینستاگرام است.این شبکه امکان این که صفحه ی شما به صورت یادگار بماند را فراهم کرده است، همچنین میتوانید اکانت خود را حذف کنید اما مشکل آن‌ جاست که نمیتوانید قبل از مرگ آن‌‌ها را تنظیم کنید و فقط با نشان دادن گواهی فوت توسط یکی از بستگان به این شرکت اجازه ی دسترسی‌ به یادگار ماندن آن‌ یا حذف آن‌ وجود دارد.

در توییتر همانند اینستاگرام تنظیمات از قبل طراحی شده وجود ندارد و یکی‌ از اطرافیان نزدیک باید با نشان دادن گواهی فوت درخواست حذف اکانت را بکند.

در لینکدین هم باید گواهی فوت نشان دهید اما به یادگار گذاشتن یک صفحه امکان پذیر نیست و فقط امکان حذف وجود دارد.

social networks

برخی‌ از کاربران میخواهند صفحهٔ آن‌‌ها حذف شود اما برخی‌ دوست دارند که فعالیت آن‌‌ها همچنان ادامه یابد،به همین دلیل شرکتی به اسم Dead Social دست به ابتکار جالبی‌ زده آن‌ هم طراحی یک برنامه ای‌ است که میتوانید در آن‌ به صورت زمان بندی شده پست بگذارید.بدین صورت که متن‌ها و عکس هایی که می‌خواهید بعد از مرگ به اسم شما و پروفایل شما منتشر شوند را برای سال‌های آینده زمان بندی می‌کنید.

به هر حال هنوز تصمیم گیری درستی‌ برای در گذشتگان گرفته نشده و شرکت‌ها به دنبال یک راه بهتر هستند.

منبع:techradar


 

نظر خود را بنویسید

avatar