Bratwurst، ربات آلمانی که آشپزی می کند…

Bratwurst، ربات آلمانی که آشپزی می کند…

در قرنی زندگی‌ می‌کنیم که بسیاری از کارهای دستی‌ جای خود را به ربات‌ها داده اند.هر روز شاهد ساخت ربات هایی هستیم که قادر هستند همانند یک انسان کار کنند. ربات‌های انسان نما غالباً به به ربات‌هایی گفته می‌شود که از لحاظ خصوصیت‌های ظاهری بسیار به انسان‌ها شبیه هستند.

این ربات‌ها همانند انسان دارای دو پا و دو دست هستند که در برخی‌ مورد صورت و چشم آن‌‌ها را نیز همانند انسان میسازند. کشور چین یکی‌ از کشور هایی است که بیشترین ربات‌های انسان نما را می‌سازد.

کشور ما نیز در صنعت ربات‌های انسان نما جز کشور‌های پیشرفت محسوب میشود. در آبان ماه سال ۱۳۹۴ سومین نسل از ربات‌های انسان نما به نام سورنا در دانشگاه تهران رونمائی شد.این ربات توسط متخصصان دانشکده مکانیک دانشگاه تهران ساخته شده است.

در قرن ۲۱ شاهد پیشرفت در این زمینه بودی ایم که شرکت هایی نزیر سونی نیز به ساخت ربات‌ها مشغول هستند. ربات هایی که برای سفر به فضا نیز بسیار کار آمد هستند و از آنها برای عکس برداری و فیلم برداری بر روی کرات دیگر استفاده میکنند. شرکت ناسا نیز امیدوار است ربات‌های پیشرفته تری بسازد تا بتواند به کراتی که هنوز تکنولوژی باز گشت از آن‌ را ندارد بفرستد و اطلاعات جمع کند.

حال یک شرکت آلمانی توانسته رباتی طراحی کند که میتواند همانند یک آشپز سوسیس بپزد.اسم این ربات Bratwurst نام دارد که به زبان آلمانی‌ همان معنی‌ سوسیس را میدهد.

ویدیو معرفی‌ این ربات را در زیر میتوانید تماشا کنید.

منبع:Digitaltrends


 

نظر خود را بنویسید

avatar