مایکروسافت قیمت Xbox One را به ۲۴۹$ کاهش داد!

مایکروسافت قیمت Xbox One را به ۲۴۹$ کاهش داد!

مایکروسافت قیمت کنسول نسل هشتمی خود، Xbox One را به ۲۴۹$ کاهش داد. این سومین کاهش قیمت برای کنسول Xbox One می باشد. دلیل آن هم مشخص است. کنسول جدید مایکروسافت، Xbox One S در تاریخ ۲ آگوست به بازار عرضه می شود. مدل ۵۰۰ گیگابایتی Xbox One، به همراه باندل های Gears of War و Quantum Break, Forza Motorsport 6, Rise of the Tomb Raider, Rare Replay با همان قیمت ۲۴۹$ فروخته خواهند شد.

تمام فروشگاه های آنلاین، مثل Amazon و Best Buy نیز، این کنسول را با قیمت جدید ۲۴۹$ خواهند فروخت. سیاست اشتباه مایکروسافت در قیمت گذاری Xbox One، باعث شد تا این شرکت راند اول مسابقه را به حریفش سونی واگذار کند. سونی تا الان حدود ۴۰ میلیون کنسول PS4 فروخته که یک موفقیت بی نظیر برای سونی است. اما مایکروسافت مدتهاست آماری از میزان فروش کنسولش منتشر نکرده. شرکت بازی سازی EA، منتشر کرد که مایکروسافت تا ماه ژانویه، ۱۹ میلیون کنسول Xbox One فروخته. این یعنی کمتر از نصف کنسول های فروخته شده سونی!

همان طور که گفتیم، مایکروسافت در ماه های گذشته، ۳ بار قیمت کنسول خود را کاهش داده و در هر دو دفعه گذشته، این کم شدن قیمت ها، تاریخ انقضا داشتند. اما اینبار ظاهرا این کاهش قیمت دائمی است. این امر نشان می دهد که مایکروسافت در حال آماده شدن برای عرضه کنسول جدیدش، One S است. Xbox Scorpio هم که سال آینده عرضه خواهد شد، یک هیولاست و بعید است که بعد از عرضه Scorpio، مایکروسافت دیگر Xbox One تولید کند. Xbox One S نسبت به مدل معمولی، ۴۰% کوچکتر شده و از سخت افزار قوی تری برخوردار است.

این که چرا مایکروسافت می خواهد دو مدل جدید کنسول معرفی کند، مشخص است. جبران اشتباهات گذشته و پشتیبانی از واقعیت مجازی! اما گیمرها زیاد از این کار مایکروسافت و سونی خوششان نخواهد آمد و به احتمال زیاد فروش کنسول های جدید این دو شرکت، به شکوه نسل هشتم نخواهد بود.


 

نظر خود را بنویسید

avatar