اظهارات تیم کوک در مورد بازی پوکمون گو و سرمایه گذاری اپل در واقعیت افزوده

اظهارات تیم کوک در مورد بازی پوکمون گو و سرمایه گذاری اپل در واقعیت افزوده

همانطور که در جریان بازی پوکمون گو هستید، این بازی واقعیت افزوده در مدت کوتاهی بسیار محبوب شده است. بازی پوکمون گو تنها در چند روز پس از عرضه اش در اپ استور توانست رکورد دانلود در اپ استور را بشکند.

تیم کوک، مدیر عامل اپل با سروصدای عجیب بازی پوکمون گو، بسیار تحت تاثیر قرار گرفته است و عنوان کرده که اپل قصد دارد در یک برنامه ریزی بلند مدت سرمایه گذاری زیادی را در بخش واقعیت افزوده انجام دهد.

تیم کوک در کنفرانس اخیر اپل گفت که تکنولوژی واقعیت افزوده بسیار بزرگتر از چیزی می شود که فکر می کنیم.

در حالی که مشخص نیست اپل چگونه از واقعیت افزوده استفاده خواهد کرد، تیم کوک گفت که این تکنولوژی پلتفرم خوبی برای کاربران و از طرفی شرکت اپل فراهم کرده است. اپل قبلا هم در محصولاتی مانند Metaio , Faceshift و Flyby از واقعیت افزوده استفاده کرده بود، اما با صحبت اخیر تیم کوک گویا اپل برنامه هایی جدید برای واقعیت افزوده خواهد داشت.

شرکت اپل از معدود سازنده های گوشی هوشمند است که برای گوشی هایش هدست های واقعیت مجازی معرفی نکرده است. در حالی که پرچمداران جدید سامسونگ، هواوی و اچ تی سی به همراه گوشی هایشان هدست واقعیت مجازی نیز عرضه می کنند.

همچنین در نسخه جدید اندروید قابلیت هایی برای هدست های واقعیت مجازی در نظر گرفته شده است، در حالی که در iOS 10 خبری از این امکانات نیست. به نظر می رسد اپل تمام انرژی اش را برای آیفون ۸ یا همان آیفون سال ۲۰۱۷ گذاشته باشد. شاید هم سال ۲۰۱۷ شاهد پیشرفت ناگهانی اپل در واقعیت مجازی باشیم.

منبع: techradar.com , phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar