آموزش: چگونه مشکلات باتری آیفون را برطرف کنیم… ؟!!

آموزش: چگونه مشکلات باتری آیفون را برطرف کنیم… ؟!!

اپل گوشی هایی با صفحه نمایش های مختلف را عرضه کرده است، آیفون ۶اس، آیفون ۶اس پلاس، آیفون اس ای و … . به طور میانگین عمر باتری آیفون ها در حالت گشت و گذار در اینترنت ۱۰ تا ۱۲ ساعت دوام می آورد. اما گاهی اوقات این میزان برای کاربران کافی نیست، و گاهی اوقات هم مشکلاتی که برای باتری پیش می آید باعث عمر کمتر آنها می شود.

فرقی نمی کند کاربر چه مدل آیفونی باشید، اگر از باتری آیفونتان ناراضی هستید و فکر میکنید عمر آن مانند گذشته نیست این مقاله از دیجی شو را از دست ندهید.

در این مقاله روش هایی برای برطرف کردن مشکلات باتری آیفونتان آورده شده است:

 

ابتدا کمی به آیفونتان فرصت دهید

آیفون

اگر آیفونتان را مجدد راه اندازی کرده اید یا اینکه بکاپ داشته اید و بازگردانی کرده اید، آیفون شما انرژی زیادی صرف دانلود کردن اپلیکیشن ها، بازی ها، ایمیل ها و دیگر اطلاعات شما می کند. در این حالت گوشی شما مجبور است تا دائما اطلاعات مختلف را پردازش کند به همین دلیل باتری زیادی را استفاده می کند.

در این حالت یک روز به آیفونتان فرصت دهید و از خالی شدن باتری گوشی تان دلخور نشوید.

 

آیفونتان را در حالت استندبای تست کنید

باتری آیفون

اگر که روی گوشی تان بازی زیاد انجام می دهید و یا کارهای سنگین با آیفونتان می کنید از خالی شدن زود باتری تان دلگیر نشوید. این اتفاق کاملا طبیعیست مخصوصا زمانی که در حال عکاسی و فیلمبرداری با کیفیت بالا هستید. در این حالت از دوربین کار میکشید، صفحه نمایش روشن است، احتمالا به وای فای هم متصل هستید.

این اتفاقات برای باتری نا خوشایند است و باتری تان زودتر از حالت معمول خالی می شود. پیشنهاد میکنیم آیفونتان را یک ساعت در حالت استندبای(در حالتی که گوشی قفل است و با گوشی کار نمیکنید) رها کنید و پس از آن ببینید چقد باتری کم شده است. اگر مقدار قابل توجهی از باتری شما کم شده بود به گام های بعدی مراجعه کنید.

 

آیفونتان را ریست کنید

آیفون

ریست آیفون

ریست کردن آیفون یک روش قدیمی و کارا برای رفع مشکلات گذرا در آیفون است. بعضی اوقات ریست کردن خیلی از مشکلات آیفون شما را برطرف میکند. برای ریست کردن به صورت زیر عمل کنید.

دکمه خاموش کردن را به همراه دکمه هوم برای چند ثانیه همزمان نگه دارید تا آیفون خاموش شود و لوگو اپل نمایان شود. سپس آیفون شما مجدد را اندازی می شود. با این کار اتفاقی برای اطلاعات شما مثل عکس ها فیلم ها و اپلیکیشن های شما رخ نمی دهد، نگران نباشد.

 

مقدار استفاده باتری آیفونتان را چک کنید

باتری آیفون

در iOS 9 قابلیتی وجود دارد که به شما میزان استفاده هر اپلیکیشن از باتری را نمایش می دهد، با این قابلیت می توانید متوجه شوید کدام اپلیکیشن قاتل باتری شما است و استفاده از آن را متوقف کنید.

برای چک کردن این قابلیت طبق تصویر بالا به Setting بروید، سپس روی  Battery کلیک کنید، در قسمت Battery Usage مشاهده می شود در یک هفته اخیر و یا در ۲۴ ساعت گذشته هر اپلیکیشن چه مقدار از باتری شما را استفاده کرده است.

همچنین می توانید آیکون ساعت را در سمت راست بزنید تا ببینید که هر اپلیکیشن چند ساعت در بک گراند یا در حالت روشن گوشی مورد استفاده بوده است.

 

از حالت Low Power Mode استفاده کنید

low power mode

اگر عمر باتری شما طبیعی است اما میخواهید کمتر از باتری شما خالی شود، می توانید حالت Low power mode را در آیفونتان فعال کنید. در این حالت برخی از قابلیت های گوشی غیر فعال می شود تا باتری کمتری مصرف شود، البته این حالت در روند استفاده شما از آیفونتان تاثیری نمی گذارد و مانند گذشته می توانید از تمامی اپلیکیشن ها استفاده کنید.

برای فعال کردن این قابلیت طبق عکس بالا به Setting بروید سپس روی باتری بزنید و Low power mode را فعال کنید.

زمانی که این حالت را فعال می کنید باتری شما در بالای سمت راست نمایشگر، زرد رنگ می شود و زمانی که گوشی تان را شارژ کنید، وقتی شارژان به ۸۰% برسد به صورت اتوماتیک این قابلیت غیر فعال میشود، اما می توانید به صورت دستی دوباره این حالت را فعال کنید.

 

خرید پاور بانک یا تعویض باتری آیفون

اگر باز هم شارژ کم آوردید و نیاز به باتری بیشتری داشتید می توانید یک پاور بانک تهیه کنید و همیشه همراه خود داشته باشید. البته اگر باتری شما آسیب دیده است و مجبور به ۲ یا ۳ بار شارژ در روز هستید پیشنهاد می کنیم باتری گوشی تان را تعویض کنید. عمر متوسط باتری های آیفون معمولا بیشتر از ۳ سال نمی شود و گاهی هم زیر ۳ سال باتری آیفون آسیب میبیند.

پاور بانک های مناسب در بازار نسبت به میزان ذخیره انرژی شان از ۵۰ هزار تومان شروع می شوند و تعویض باتری آیفون هم نسبت به مدل آیفون شما از ۷۰ تا ۱۲۰ هزار تومان متغیر است.

منبع: imore.com


 

9
نظر خود را بنویسید

avatar
6 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
8 Comment authors
aliاعظمrastinرهاhajar Recent comment authors
Mohammad sadeq
مهمان
Mohammad sadeq

اقا من گوشی ایفون ٧ خریدم از یه شرکت معتبر اما نمیدونم من خیلی استفاده میکنم یا گوشی زود باتری تموم میکنه

hajar
مهمان
hajar

سلام منم همین مشکل رو دارم من حتی باهاش کار هم نمیکنم ۴۰درصد کم میشه مشکل کجاست

رها
مهمان
رها

سلام منم ٧گرفتم خیلی زود تموم میشه
فک کنم مشکل از استفاده ما نیست

Yalda
مهمان
Yalda

سلام من الان چن روزه که آیفونم زود شارژش میره نسبت به قبل مثلا بعد از ۱ساعت ونیم ،۲ساعت..۵،۶ درصد شارژش میره ولی از صبح تا شب فقط ۳درصد میره.مشکلش چیه؟

محمد
مهمان
محمد

چطوری قدرت باتری رو ب صدرصد رسوند

Mohammad
مهمان
Mohammad

قدرت پردازش باتریم چرا صدرصد نمی شه همش می زنه ٩٧٪‏

rastin
مهمان
rastin

من ایفون ۵sدارم احساس میکنم زود باطریش تموم میشه مثلا از ١٢ظهر تا ساعت ٣وخورده ای با نت کار میکنم تموم میشه باید چیکارکنم؟

ali
مهمان
ali

mnm hamintore age fahmidi b mnm bgo

اعظم
مهمان
اعظم

من آیفون اس فایو دارم تا حالا سه بار باتریشو عوض کردم بازم فقط یک ساعت میتونم باهاش مار کنم و شارژش تموم میشه حتی زمانی که گوشیم در خالت استند بای هست با شارژ ۵٠ درصد بعد از سه ساعت خاموش میشه و شارژ تموم میکنه مشکل از کجاست؟