از شایعات انتقال سرورهای تلگرام به ایران تا واکنش جالب مدیرعامل تلگرام!!!

از شایعات انتقال سرورهای تلگرام به ایران تا واکنش جالب مدیرعامل تلگرام!!!

دیروز دیتا سنتر کلود (مرکز داده ابری) افرانت با ظرفیت ۲۰ هزار سرور مجازی و با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومان افتتاح شد. قاسم‌زاده مدیرعامل افرانت در این مراسم از فراهم شدن مقدمات انتقال سرورهای تلگرام به ایران خبر داد.

وی گفت: سرورهای توزیع شده یکی از استانداردهای معمول دنیاست و اگر محدودیت‌های تحریم نبود شرکت‌هایی مثل گوگل از سالها پیش سرورهای خود را در ایران مستقر کرده بودند. هم‌اکنون که برای برخی شرکت‌ها از جمله تلگرام انتقال سرور به ایران الزامی شده و تا پایان سال باید سرور خود را در ایران مستقر کنند، دولت ایران چند شرکت از جمله افرانت را برای میزبانی انتقال سرورهای تلگرام به ایران تعیین کرده است.

دیروز با انتشار خبر فوق در خبرگذاری های ایران موج سوالات و ابهامات به توییتر پاول دورف مدیرعامل تلگرام روانه شد. پاول دورف هم در جواب سوالات دو توییت جالب زیر را منتشر کرد.

Telegram_2

Telegram_1

پاول دورف در توییت اولش گفته که “اصلا نمیدانیم افرانت چیست” و در توییت دومش گفته “اطلاع نداریم این اخبار از کجا نشات گرفته اند”

در ادامه خبرها، دکتر قاسم زاده جهت شفاف سازی ابهامات و شایعات توییتی را منتشر کرد و گفت هدف از نام بردن تلگرام صرفا جنبه مثال داشته است و منظور این بوده که شرکت هایی مانند تلگرام، آمازون یا گوگل میتوانند از سرورهای افرانت استفاده کنند.

با توجه به واکنش پاول دورف، به نظر می رسد خبر انتقال سرورهای تلگرام به داخل ایران صرفا در حد ایده بوده و هیچ هماهنگی با مسئولین تلگرام انجام نشده است. از طرفی احتمال اینکه تلگرام سرورهای خودش را به ایران منتقل کند بسیار کم است. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم با صحبت های گفته شده مبنی بر اجبار انتقال سرورهای تلگرام به ایران در صورت تمایل به ادامه فعالیت، آیا سرنوشت تلگرام هم مانند برخی از پیام رسان های دیگر به محدودیت ختم می شود یا خیر!

البته این قانون(اجبار انتقال سرورها به ایران) تنها مشمول تلگرام نمی شود و براساس مصوبه‌ی شورای عالی فضای مجازی تمام پیام رسان های خارجی درصورتی می توانند در ایران توسط کاربران در دسترس باشند که سرورهایشان به ایران منتقل شوند.

منبع: farsnews.com , tasnimnews.com


نظر خود را بنویسید

avatar