Fuchsia چیست ؟ گوگل در تلاش برای سیستم عاملی جدید

Fuchsia چیست ؟ گوگل در تلاش برای سیستم عاملی جدید

قبلا ها رقابت فقط بین ویندوز و مک بود. سپس رقابت اندروید و iOS شکل گرفت. حالا گوگل کار بر روی سیستم عاملی را شروع کرده است که Fuchsia نام دارد. اما مشخص نیست که طرف رقابت این سیستم عامل چه سیستم عاملی خواهد بود.

Fuchsia خبر هایش چند روزی است که منتشر شده. Fuchsia سیستم عاملی است که برای گوشی های مدرن و کامپیوترهای شخصی مدرن طراحی شده است.

جا افتادن و همه گیر شدن یک سیستم عامل جدید بسیار کار دشوار و زمانبری است اما به خاطر بیاوردید که اندروید گوگل هم همین مسیر را طی کرده تا به اینجا رسیده و گوگل به این مسیر دشوار به خوبی شناخت دارد. از طرفی اپل نشان داد که یک سیستم عامل اختصاصی برای گوشی های هوشمندش چطور برایش سودآور است. شاید تصمیم گوگل برای Fuchsia یک سیستم عامل اختصاصی برای گوشی های تولید خوش باشد.

موانع سیستم عامل ها

از نظر فنی ساخت یک سیستم عامل کار بسیار دشواری می باشد، مخصوصا سیستم عامل هایی مثل اندروید یا ویندوز که قابلیت سازگاری با بازه وسیعی از نرم افزارها را دارد. از طرفی برای توسعه دهندگان سیستم عامل بسیار سخت است تا تمام نرم افزارهای مورد نیاز با سیستم عامل مربوطه را خودشان کدنویسی کنند.

گوگل

گوگل می تواند با سازگار کردن سیستم عامل نوپای خود با اندروید کمک زیادی به توسعه سیستم عامل جدیدش کند. اما همین مساله باعث شروعی سخت تر برای گوگل می شود.

سیستم عامل ها حتی می توانند در بازه های کوچک تر هم موفقیت آمیز باشند. برای مثال سیستم عامل هایی برای تجهیزات شبکه تا سیستم عامل هایی برای گاز و ماکروفر. هنوز مشخص نیست که گوگل برای چه دنیایی از تکنولوژی جاه طلبی می کند و سیستم عامل جدیدش کجا مورد استفاده قرار می گیرد.

در حالت کلی سیستم عامل عملیات بسیار ابتدایی دستگاه ها را مدیریت می کند. مثل ثبت کلیک موس، ارسال دیتا از طریق شبکه، ذخیره فایل ها، نمایش گرافیک بر روی صفحه نمایش و کنترل دوربین گوشی های هوشمند. در قلب سیستم عامل ها نرم افزاری به نام Kernel وجود دارد که در Fuchsia به نام Magenta می باشد. اندروید هم بر پایه یک سیستم عامل باز لینوکسی با قلب Kernel است.

آنالیزر معروق آقای مایل سیلور می گوید: مردم تمایلی به نصب و استفاده سیستم عامل جدید ندارند. مردم بیشتر می خواهند نرم افزار های جدید را نصب کنند.

با در نظر گرفتن گفته آقای مایک سیلور، قطعا گوگل قصد یک سیستم عامل تکراری را ندارد. با این حال باید منتظر بمانیم تا باید ببینیم قصد گوگل از سیستم عامل Fuchsia چه خواهد بود و تمایل به نشست در چه بازار را دارد.

منبع: cnet.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar