مقايسه بهترين دوربين گوشي هاي هوشمند(مرداد ۹۵)

مقايسه بهترين دوربين گوشي هاي هوشمند(مرداد ۹۵)

امروز در دیجی شو قصد داریم براي اثبات مهارت عكاسي گوشي هاي مختلف به مقايسه ي دوربين گلكسي نت ٧ در مقابل گلكسي اس ٧ ، آيفون ٦ اس، اچ تي سي ١٠، ال جي جي ٥، وان پلاس ٣ مي پردازيم. جدول زیر بیانگر مشخصات دوربین هریک از گوشی ها می باشد.

specs

اگر به تنهايي به تك تك اين ويژگي ها نگاهي بيندازيم. در هركدام ويژگي هاي مشابه زيادي وجود دارد به طور مثال دو دوربين گلكسي ٧ و اس ٧ به طور فنی همانند هم هستند و عكس هايي كه با اين دو دوربين گرفته شده شباهت خيلي نزديكي به هم دارند. مورد بعدي اينكه در هر دو گوشي دیافراگم ۱٫۷ مشاهده مي شود كه نشان دهنده عملکرد مثبت در شرايطي كه نور كمي براي عكاسي وجود دارد است. در مقابل اچ تي سي ١٠ است كه داراي بزرگترين سنسور و بیشترین پيكسل است رقیب بسیار سرسختی برای دیگر گوشی ها شده است. موارد بعدي ال جي ٥ و وان پلاس است كه از مگاپيسل بالایی برخوردار هستند.

مقايسه بهترين دوربين هاي گوشي هاي هوشمند

قبل اينكه شروع به مقايسه كنيم يك نكته قابل ذكر است كه ما تصميم گرفتيم در اين پست ويژگي HDR دوربين ها را در نظر بگيريم به اين دليل كه همه ي گوشي ها قبل ساخت با اين ويژگي شناخته مي شوند و نكته ي قابل اهميتي براي كسايي كه از گوشي ها استفاده مي كنند است. هم اكنون نگاهي به چند عكس كه با اين دوربين ها گرفته شده مي اندازيم:

صحنه ي اول – خانه اپرا :

Best-phone-cameras-Galaxy-note-7-iphone-galaxy-s7-htc-10-lg-g5-oneplus-3-0

همان طور كه در اين تصاوير مي بينيد تصاوير گرفته شده با دوربین های گلكسي اس ٧ و گلكسي نت ٧ همانند هم هستند كه البته اين موضوع جاي تعجب زيادي ندارد چرا كه جزييات و رنگ با ظرافت زيادي در كنار هم قرار گرفتند اما با اين حال گلكسي نت ٧ ظرافت كمتري نسبت به گلكسي نت دارد. اين موضوع خود جاي اميدواري دارد كه جديدا گلكسي به سمت بهتر كردن تصاوير دوربين هاي خود روی آورده است، موضوعي كه در گذشته گلكسي، در موقعيت هاي مختلف زياد به آن اهميت نمي داد.
همان طور كه آمار نشان مي دهد ما به سختي مي توانيم بهترين تصوير را در بين اين چند تصوير ذكر شده انتخاب كنيم، همه ي اين تصاوير در يك سري از ويژگي ها با وجود تفاوت هاي كمي كه در رنگ ، موقعيت قرارگيري دوربين ، بسيار خوب هستند. به این ترتیب در صحنه اول نمره برابر ۸ را به تمام گوشی ها می دهیم.

score

صحنه  ٢: باغ

2

همان طور كه تصوير بالا مشخص است، روشنايي نور خورشيد و رنگ هاي روشن هميشه در كنار هم خوب نيستند. با نگاه به تصوير اچ تي سي ١٠ و ال جي ٥ ما خط هاي روشني را ناحيه هاي كه خود داراي نور خوبي هستند مي بينيم. در مقابل آيفون ۶اس پلاس توان بيشتري از خودش در اين ناحيه نشان داده و اين مشكل ديده نمي شود كه اين موضوع باعث تصوير بهتر آن شده است.
نكته ي ديگري كه دوباره با آن رو به رو شديم يكسان بودن تصاوير گلكسي نت ٧ و گلكسي اس ٧ بوده است. گرچه آيفون ٦اس پلاس جزييات را كمي بهتر نشان داده است اما اين موضوع خودش مي تواند دلايل مختلفي مثل بالا بودن پيكسل آن باشد.

به این ترتیب آیفون ۶اس پلاس را برنده این صحنه می دانیم و نمرات دیگر گوشی ها به صورت زیر می باشد.

2

صحنه ي سوم : مرد سوار بر اسب

3
بدون تعجب مانند تصاویر قبل در این تصویر هم عکس های گرفته شده با گلکسی نوت ۷ و گلکسی اس ۷ بسیار شبیه به هم هستند و در این تصویر از باقی گوشی ها بهتر عمل کرده اند. رنگبندی در تصاویر گرفته شده توسط این دو گوشی بسیار طبیعی و نزدیک به واقعیت هستند و جزئیات به خوبی قابل مشاهده است. همچنين با نگاه به بقيه تصاوير متوجه مي شويم كه تفاوت بسيار كمي بين آن ها وجود دارد به طور مثال وان پلاس ٣ از جزييات بالاتري برخوردار است اما تن رنگ كلي آن گرمتر است.

در این صحنه نمرات زیر به گوشی های مورد بررسی داده می شود.

3

جمع بندی و نمره نهایی:

واقعا جالب است که OnePlus 3 با اینکه صدها دلار از رقابای خود ارزان تر است، در این رقابت جزو بهترین ها بود. در این رقابت جدا گوشی OnePlus 3 ما را شگفت زده کرد. آیفون ۶اس پلاس اپل نیز عملکرد بسیار خوب و رضایت بخشی داشت. از طرفی هر دو گوشی گلکسی نوت ۷ و گلکسی اس ۷ عملکر بسیار نزدیک به هم و کم نظیری داشتند. HTC 10 هم در این بین عکس هایی با وضوح بالا را ثبت کرد اما نه به کیفیت گوشی های دیگر. در این رقابت بار دیگر ثابت شد که مگاپیکسل بالاتر به معنی کیفیت عکاسی بهتر نیست و LG G5 نسبت به دیگر پرچمداران عملکردی متوسط داشت.

fscore


 

1
نظر خود را بنویسید

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
علیرضا Recent comment authors
علیرضا
مهمان
علیرضا

تصاویر گرفته شده با oneplus3 خیلی کیفیت پایینی دارن چجوری همچین نمره ای بهش دادید؟؟؟؟؟؟