۵ نکته برای اینکه خرید اینترنتی مطمئن و بی خطری داشته باشید

۵ نکته برای اینکه خرید اینترنتی مطمئن و بی خطری داشته باشید

امروزه بيشتر افراد ترجيح مي دهند به جاي استفاده از روش هاي سنتي براي خريد، يعني رفتن به مغازه ها و مراكز خريد، به صورت غير حضوري و با استفاده از اينترنت خريد خودشان را انجام دهند.
امروزه افراد زيادي از اين روش براي خريد هاي خود استفاده مي كنند، گرچه هنوز هم افرادي هستند كه نمي توانند به اين روش براي خريد اطمينان كنند و هنوز هم شك و ترديدهاي زيادي در خريد غير حضوري برایشان وجود دارد .
در اين سال ها موارد زيادي از كلاه برداري هاي اينترنتي يافته شده كه باعث بدنامي خريد غيرحضوري شده است. احساس امنيت نكته ي مهمي است مخصوصا اگر در خصوص ماديات باشد به همين منظور در اين پست قصد داريم راه هايي را به شما معرفي كنيم كه با امنيت بيشتري به خريد غير حضوري بپردازيد.

١. از سايت هاي قابل اعتماد خرید کنید

بيشتر كلاه برداري ها در سايت هايي اتفاق مي افتد كه داراي اسم و رسم معتبري نيستند به اين منظور بهتر است كه شما خريدتان را از سايت هاي معتبري مثل اي بي يا آمازون انجام دهيد.

٢. چك كنيد كه حتما سايت مورد نظرتان داراي لايه امنيتي ssl است.

اگر با سايتي رو به شديد كه url آن با https به جاي http شروع شده، همين طور از يك آيكن قفلي در كنار آدرس url يا در بالاي صفحه( بسته به مرورگری كه از آن استفاده مي كنيد) وجود داشت مي توانيد متوجه شويد كه سايت مورد نظر شما داراي ssl است و با اطمینان بیشتری خرید کنید.

٣. محتاط باشيد.

هنگامي كه شما قصد خريد داريد ممكن است از شما سوالات شخصي پرسيده شود اما دقت كنيد كه اين سوالات در حيطه ي اسم ، آدرس، سن،شماره تماس و شماره حساب بانكي باشد، شما نيازي نيست كه اطلاعات بيشتري از خودتان بدهيد چرا كه با اينكار زمينه را براي افراد سودجو كه از هويتتان استفاده كنند فراهم مي كنيد.

٤. از كامپيوترتان محافظت كنيد.

از آنتي ويروسی مطمئن بر روي كامپيوترتان جهت حفاظت در مقابل ويروس ها و نرم افزار هاي جاسوسي (كه مي توانند دسترسي به اطلاعات كامپيوترتان پيدا كنند) حتما استفاده كنيد. بعضي از دزد ها به حدي اطلاعات بالايي در زمينه تكنولوژي دارند كه مي توانند از اين موضوع در جهت دزديدن اطلاعات شما استفاده كنند. برای دانلود بهترین آنتی ویروس های رایگان اینجا کلیک کنید.

٥. موقعيت حساب خود را چك كنيد.

هنگامي كه خريد مي كنيد مبلغي كه از حسابتان كسر مي شود را سريعا چك كنيد تا مطمئن شوید مبلغ بيشتري از حسابتان كسر نشده باشد.

اگر شما همه اين موارد را رعايت كنيد مي توانيد مطمئن باشید كه از كلاه برداري هاي اينترنتي در امان هستيد، بيشتر اوقات قربانيان، افراد بي دقتي هستند كه به اين نكات توجه نمي كنند.
اين نكته را فراموش نكنيد كه خريد غيرحضوري يك موضوع اعتيادآور است به همين منظور شما بايد خودتان را در اينگونه از خريد ها كنترل كنيد.

منبع: lifehack.org


 

نظر خود را بنویسید

avatar