آب و هوای پویا در Battlefield 1 چه نقشی را ایفا خواهد کرد!؟

آب و هوای پویا در Battlefield 1 چه نقشی را ایفا خواهد کرد!؟

استودیوی دایس با تغییر رویه سری بازی های Battlefield از جنگ های امروزی به جنگ جهانی اول، نوآوری بسیار جالبی به خرج داده. نوآوری ای که به دل خیلی ها نشست. این استودیو هم به انتشار اخبار جدید درباره این بازی ادامه می دهد تا گیمرها و طرفداران این بازی را هر روز تشنه تر کند. این خبر که روی بلاگ رسمی بازی منتشر شد، درباره آب و هوای پویا در بازی BF1 است و این که این پویایی چه تاثیری روی روند بازی خواهد داشت. نکته جالب این است که آب و هوا در سری های BF هیچوقت انقدر تعیین کننده نتیجه جنگ نبوده. چرا که در زمان حال، ارتش ها از انواع تجهیزات دید در شب، GPS و … استفاده می کنند تا با چالش های آب و هوایی مقابله کنند. اما زمانی که صحبت از جنگ جهانی اول به میان می آید، داستان تغییر می کند. چراکه هیچ ارتشی در آن زمان از این تجهیزات استفاده نمی کرد.

دایس اعلام کرده که تمام نقشه ها از آب و هوای پویا پشتیبانی خواهند کرد. یکی از این تغییرات خورشید است که ممکن است از میان ابرها بیرون بیاید و بعد از مدتی دوباره میان ابرها ناپدید شود. البته این حرکت خورشید تاثیر آنچنانی در بازی نخواهد داشت. اما مه چطور؟ وجود مه غلیظ در بازی، میدان دید شما و دشمنانتان را محدود خواهد کرد و باعث می شود دیگر قادر نباشید دشمنان را از فواصل دور ببینید. پس جنگ ها تبدیل به جنگ های بسیار نزدیک خواهند شد. اما این تغییرات پایدار نیستند و یک توازن میان آنها وجود دارد. یعنی مه هم پس از مدتی از میان می رود و لازم نیست تمام مدت را در مه بازی کنید.

ریزش باران هم روی شما تاثیر خواهد گذاشت. درست است که باران محدوده دید شما را کاهش نمی دهد اما قطرات آب روی صورتتان باعث انحراف دید شما خواهد شد. همچنین در نقشه های بیابانی، طوفان شن شما را آزار خواهد داد و نه تنها محدوده دید شما را به شدت کاهش می دهد، بلکه کار را برای پرواز هواپیماها هم مشکل می کند.

دایس با این نوآوری های حساب شده و این جزئیات قطعا دل بسیاری را به دست خواهد آورد. بازی Battlefield 1 در ۲۱ اکتبر (جمعه ۳۰ مهر) برروی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود.


 

نظر خود را بنویسید

avatar