۵ مورد از بهترین سرویس های رایگان ذخیره سازی ابری

۵ مورد از بهترین سرویس های رایگان ذخیره سازی ابری

امروزه همه افراد فايل هايي كه برايشان از اهميت خاصي برخوردار است را براي نگهداري در يك حافظه ابری ذخيره مي كنند كه با اينكار هرزمان به آن فايل نياز داشته باشند به راحتي به فایل مورد نظر دسترسي خواهند داشت. نكته ديگر هزينه پايين اين حافظه ها، شاخ و برگ دادن به مركز داده ها و گزينه هاي زياد ديگري كه مي توانند به نياز هاي ما پاسخ بدهند هستند.

این روزها سرویس های ابری زیادی در دسترس هستند اما در اين مورد از حافظه ها هيچ كدام برتري آنچنانی نسبت به ديگري ندارند، ممكن است كه هركدام نسبت به ديگري از گزينه هاي امنيتي بيشتر ( براي مواردي كه نياز به حافظه بيشتري است ) و گزينه هايي براي مديريت پيشرفته فايل ها برخوردار باشند ولي در حقيقت در چيزي بيشتر از اين موارد با هم تفاوت ندارند.
امروز در دیجی شو ليستي آماده كرديم كه در آن مي توانيد ۵ تا از بهترين اين حافظه ها را ببينيد و با مطالعه آن مي توانيد بهترين حافظه از نظر خودتان را انتخاب كنيد.


١.Dropbox

dropbox

قيمت : رایگان (٨.٥ دلار در ماه برای سرویس پیشرفته تر)
Dropbox فضای دو گیگابایتی به رایگان در اختیار کاربرانش قرار می دهد که برای خیلی ها فضای کافی ای است.
همين طور اگر از حافظه ١ ترابايت آن خريداري كنيد به شما امکانات ويژه اي مثل استفاده ٣٠ روزه براي ويرايش كردن فايل، دارابودن پسورد در هنگام به اشتراك گذاري فايل ها و قابليت بازگرداني فايلتان از يك دستگاه دزديده يا گم شده را خواهيد داشت.
این سرویس امکانات ویژه ای در اختیار کاربران حرفه تر نیز می گذارد، مثل نامحدود بودن حافظه ها، ويرايش نامحدود فایل ها، پاك كردن حافظه و دارا بودن ابزارهاي میزبانی وب.


٢. Box

box

قیمت: رايگان (٤.٥ دلار در ماه برای سرویس پیشرفته تر)
در ابتدا يك نكته اي را روشن كنيم جداي اسم و كاربردهاي آن كه شباهت زيادي به دراپ باكس دارد، اين حافظه سه سال قبلتر از دراپ باكس يعني در سال ٢٠٠٥ به بازار آمده است و قديمي تر از Dropbox است.
اين حافظه داراي ١٠ گيگابايت حافظه رايگان است. همچنين داراي نرم افزارهايي است كه شما را از محدوده آفيس ٣٦٥ به سمت استفاده از آفيس گوگل آنلاين مي برد كه اين موضوع باعث شده شما در هنگام استفاده از اين حافظه از ابزارهاي ارتباطي مثل slack هم استفاده كنيد.
كساني كه برنامه هاي كسب و كار دارند با پرداخت ١١ پوند اضافه در هر ماه مي توانند از حافظه نامحدود استفاده كنند.


٣. Mega

mega

قیمت: رايگان (حدود ۵ دلار در ماه برای سرویس پیشرفته تر)
مگا سرویسی است كه امروزه افراد زيادي با آن آشنايي دارند در سرويس mega.nz كه بعد از megaupload آمد با وجود سختگيري هاي زيادي كه در نكات امنيتي براي استفاده كنندگان قرار داده، دسترسي به فايل هاي عمومي را راحتتر كرده است.
در هنگام استفاده از اين حافظه شما مي توانيد با اطمينان بيشتري فايل هاي خود را در اختيار بگذاريد و نگران اينكه فايل تان در اختيار ديگر شركت ها يا دولت قرار بگيرد نباشيد. اما باز هم بهتر است كه براي اطمينان بيشتر نكات امنيتي را مطالعه كنيد.
اين حافظه داراي سرعت انتقال بالايي است, شما مي توانيد به صورت رايگان وارد اين حافظه شويدو از حافظه ٥٠ گيگابايت آن تا ٤ ترابايت با قيمت مناسب استفاده كنيد. همچنين اين حافظه داراي نرم افزار desktop sync, كوگل كروم و فايرفاكس و نرم افزارهاي موبايل نیز می باشد.


٤. Google Drive

google

قیمت: رايگان (١.٩٩ دلار ماهیانه برای سرویس پیشرفته تر)
اين حافظه اين امكان را به شما مي دهد كه فايل هاي خود را ويرايش كنيد، در هر نقطه اي به آن ها دسترسي پيدا كنيد و با ديگران به اشتراك گذاري فايل هايي كه در حافظه ذخيره كرده ايد، بپردازيد.
اين سرویس داراي نرم افزار desktop, قابليت پشتيباني بالا براي موبايل و حافظه رايگان قابل قبول است.
شما مي توانيد با پرداخت فقط ٧.٩٩ پوند از ١ ترابايت و يا با پرداخت ١.٥٩ پوند از ١٠٠گيگابايت حافظه در ماه برخوردار باشيد.
نكته ي قابل توجه ديگر در مورد اين حافظه اين است كه مانند ديگر سرویس ها از رابط کاربری تحت وب خوبی برخوردار نیست. اگر از فضای ذخیره سازی ابری بیشتر در مرورگر ها استفاده می کنید بهتر است سرویس دیگری را انتخاب کنید.


٥. OneDrive

onedrive

قیمت: رايگان يا (٢.٦٠ دلار ماهیانه برای سرویس پیشرفته تر)

مایكروسافت بسيار علاقه مند به استفاده عموم از onedrive است. اين سرویس بطور پیشفرض بر روي ویندوز ۱۰ نصب شده است.

شما مي توانيد بدون نياز به نصب نرم افزار اضافي فايل هاي خود را بر روي كامپيوترتان بفرسيد، اين امكانات فقط براي ويندوز نيست، نرم افزاری هم براي مك، موبايل و ورژن هاي قديمي تر ويندوز نیز وجود دارد.
كساني كه مي خواهند از اين حافظه براي كسب و كار استفاده كنند بايد بدانند این سرویس در مقابل گوگل درايو هزينه بالاتري دارد.


٥. icloud

icloud

قیمت: رايگان يا (٩٩ سنت در ماه برای سرویس پیشرفته تر)
این سرویس اپل ٥ گيگابايت حافظه بطور رایگان در اختيار شما قرار مي دهد، در ابتدا ممكن است به نظر برسد كه اين حجم از حافظه خيلي كم است. اما اگر فقط برای گوشی هوشمندتان از این سرویس استفاده کنید، متوجه مي شويد این مقدار حافظه خیلی کم نيست. اپل جديدا قيمت بسياري از امكاناتش را به نصف رسانده است.
آيكلود فقط براي ذخيره سازي فایل ها از طریق سیستم عامل ios نيست بلكه شامل  ذخيره سازي فايل ها از طریق browser ها نیز هست.

منبع: techradar.com


نظر خود را بنویسید

avatar